Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ještě mi dlužíš za nájem, kámo!

"Strejdo, tak vyprávěj, jak bylo na srazu?" Nedočkavě pronesl syn k mému bráchovi, kterého jsme právě odváželi ze srazu spolužáků. 

Oba totiž studovali v tomto malém městečku na stejné škole, ale v různých časových rovinách. Bratrovy studijní zážitky sahají až do šedesátých let. Stále na tu dobu vzpomíná rád a s nostalgií.

"Sešlo se nás hodně", začal vyprávět. "A já blázen si myslel, jak oslním, že jedu až z konce republiky. A on přijel spolužák až z Austrálie!" 

"A co holky, brácho", byla jsem zvědavá zase já.

"Ani nemluv, to až člověk žasne, na co všechno si ti dědkové vzpomenou", kroutil nevěřícně hlavou. 

"Prý jsem býval pěknej holkař" , prohlásil dotčeně.

"Brácho, ale to přece není žádná novinka, byls kluk jak buk a holky na tebe letěly, to přece každý věděl ", smála jsem se na celé kolo.

"Ještě teď seš fešák a čím dál hezčí", popichovala jsem ho. Brácha byl celá léta jen jeden, mezi námi šesti děvčaty, tak jsme si ho jaksepatří hýčkaly.

"A Pepa taky byl?" ptala jsem se nedočkavě.

"Jasně, že byl, však on si těch našich průšvihů pamatuje nejvíc, já jsem jenom zíral. Představ si, s čím na mě vyrukoval", nadechl se dotčeně brácha.

"Míro, jestlipak víš, že mi ještě dlužíš za nájem," začal mi tam přede všemi povídat.

To začalo nejvíc zajímat mého syna. "Ty jsi nebydlel na intru, strejdo?"

"Bydlel, jen chvíli. Ale to víš, bylo nám krásných šestnáct, holky kolem nás poletovaly, jak už jste slyšeli, tak jsme chtěli jednou zamachrovat a pozvali je do hospody. Zrovna když jsem si frajersky zapálil cigárko, popadl půllitr s pivem a na celou hospodu jsem zařval "na zdraví", objevil se ve dveřích náš profesor. A bylo vymalováno. Vyhazov z internátu! Pepík se mě ujal a bydlel jsem pak u nich. Byla to stejně krásná doba", zasnil se a já s ním.

Byla jsem tehdy ještě vyžle a brácha byl prostě brácha, na toho jsem byla pyšná odjakživa. A nejen já i starší sestry. Jedna dokonce s pravidelností, potají, jezdila s kamarádkou stopem a dovážely mu proviant, hlavně buchty a cigárka. Tak, aby naši nevěděli, to se ví. Jinak by byl konec. Se stopováním i s cigárama. Hlavně by holky nezažívaly tolik dobrodružství v parku, s klukama při kytaře, laciném vínečku. Jednou mě dokonce vzaly s sebou. Už tehdy se mi velký a vtipný Pepík líbil. Ale já byla přece malý vyžle, školou povinný. Dodnes však na to vzpomínáme.

"A kolik dělal ten nájem?", tázal se můj syn a vytrhl mě tak ze vzpomínek.

"Asi třicet korun, ale jak si na to ten Pepík vzpomněl, po padesáti letech, to mi hlava nebere, pacholek jeden! Měl vždycky smysl pro humor," smál se bratr.

"Tak jsem mu řekl, že to jednou pro vždy srovnáme a pozval ho i ostatní kluky do mého penzionu, gratis. A to hned příští rok, není proč otálet, dokud nám paměť slouží", zasnil se a v očích se mu zalesklo.

Tak ať to klukům vyjde, moc jim to přeju!

 

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 3.11.2016 18:50 | karma článku: 23,06 | přečteno: 975x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik