Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A já se tak snažila!

"Fakt, holky! Málem jsem dnes duši vypustila. Ale co bych neudělala na to naše výročí. Čtyřicet let pospolu, to je dneska až nenormální jev, že jo!"

Sotva za námi přišla, dosedla na židli, už spustila svůj bolestivý zážitek z uplynulého dne.

"Však víte, holky, jak je ten můj chlap na všechno "cimprlich, akurátní." Proto jsem si řekla, že mu dneska prostě ukážu, že i po těch létech jsem hospodyňka, kuchařinka na svém místě. Dala jsem vařit skvostný vývar, kvalitní maso, lupla jsem k tomu i morkovou kostičku. Oběhla jsem ladným skokem zahrádku, posbírala bio zeleninku. Vývar se na mě pak jen usmíval.

Ještě nudle! Na domácí nudle jsem já vysazená,(mužskej jakbysmet) žádný bílý hrůzy z obchodu. A nudličky vařím zásadně zvlášť, ať polívku nazakalí.  Do ní vložím nudle až naposled. Toto vše jsem dala stranou a vrhla jsem se na hlavní chod. Připadala jsem si jako v Prostřenu, jen bez kamer.

Ražničí, to ten můj chlapák miluje! Tak budeš mít hochu ražničí, ať víš, co máš doma za poklad, který při tobě stojí po celých čtyřicet let a udělá ti doslova pomyšlení!

"A už láduju jednotlivé kousky na špejli, pěkně popořadě", polkla zadýchaná kamarádka na sucho a rychle si lokla z dvojky suchého bílého.

Vše šlo jak na drátku, sice jsem cítila už únavu, protože k americkým bramborům jsem si ještě vymyslela lehký dip, či jak se to jmenuje a zároveň míchala těsto na moučník. Dala sis holka úkol, tož trp a splň ho!

Poté jsem si otřela pot z čela, hodila žlutavé nudličky do polívky, posypala troškou zeleným a konečně si oddechla. 

Už vchází, pán tvorstva, sice poněkud hřmotně, ale však ono se mu udělá dobře na dušičce po tom mém menu, to už znám! Rozkročmo stojí u sporáku, naběračkou míchá polévku, cosi se mu nelíbí a v tom zakleje na celou kuchyň.

"Do prdele a co má být toto?" Krve by se ve mně nedořezal, z útrob naběračky na mě  totiž civěla drátěnka. Ta už pamatovala leccos, ale že se ocitne v polívce, s tím určitě nepočítala. Natož já. V přílišné aktivitě, jsem ji zřejmě spolu s nudlemi prostě shrnula na misku a pak šupla do polívky.

"Pot se mi řinul po zádech, slzy se draly do očí. Tak jsem se snažila a výročí se načisto zvrtlo kvůli zatracené, rezavé drátěnce!" ulevila si od plic kamarádka a dopila jedním hltem svoji dvojku.

"A co muž?" vyzvídaly jsme my ostatní ženské.

"No, chvilku bylo ticho, nasadil smutnej psí výraz, když polívka skončila v záchodě, ale pak s úsměvem dodal.

"Matko, za těch čtyřicet let jsem viděl leccos, ale drátěnkovou polívku ještě ne! Naštěstí zde máš voňavý špízy, ty to vynahradí."

A měl pravdu, ten můj dlouholetej trapič parťák.

 

Autor: Jitka Štanclová | středa 26.7.2017 21:16 | karma článku: 25,17 | přečteno: 1241x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik