Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zas tě chytla lenora?

Slýchávaly jsme jako děti a já vždycky dumala nad tím, kam se mně ta věc asi usadila. V zrcadle jsem naštěstí žádnou lenoru neviděla.

Až později mi došlo, že ji ani vidět nemůžu. Lenora se u nás usadila odvozením od lenosti. Mě tak maminka nejvíc škádlívala, když jsem seděla u mého milovaného gramorádia, a doslova hltala tehdejší písničky. Jak já tím žila!

A když se mé starší sestry už chystaly někam na tanečky, tajně jsem jim záviděla. Všechny tři už byly na rozdíl ode mne dospělé, a přípravy byly vždycky tak vzrušující. Bytem se rozléhaly zamilované písně  Simonové a Chladila, do toho spustil Pepíček Zíma. Holky se točily po kuchyni, překotně si sundávaly natáčky, oblékaly punčochy, jak jinak, než se švem. 

"Jituško, podívej se, jestli je mám rovně", zaprosila některá z nich a já přeochotně sledovala stav švů na krásných štíhlých nožkách sestry Zdeny. Byla to hotová krasavice, s černými havraními vlasy, a modrýma očima. A já přesně věděla, co bude následovat. Teď si vezme rtěnku a bude s ní úhledně kroužit po svých rtech. Pak zapálí sirku, sfoukne ji a tím černým uhlíkem natře obočí.

Všechny tři jsou už připraveny, bytem voní živé květy, a děvčata vyráží do víru městečka, prožít si svůj krásný a nezapomenutelný večer. A já pak tajně, když už byl všude čistý vzduch, otevřela skříň, střídavě na sebe navlékala jejich šaty, lodičky a producírovala se před zrcadlem. Neopomněla jsem však ani na rtěnku, jen s tou sirkou jsem si trošku spálila obočí. Ale to přece všecko doženu, až budu velká!

Pak jsem usedla na malou stoličku, ucho těsně u rádia, poslouchala božského Káju, Matušku, vždycky ladně přehodila svou malou nožku přes nožku, způsobně uhladila šaty, olízla namalované rtíky, a se zavřenýma očima snila o tom, až budu konečně velká. 

Maminka v těchto zadumaných chvílích prošla kolem mne, a vůbec jí tentokrát nevadilo, že lenoším, jen mě lehce pohladila a já uslyšela, jak s povzdechem povídá. "Však se dočkáš i ty, maličká."

Autor: Jitka Štanclová | neděle 8.10.2017 14:04 | karma článku: 21,56 | přečteno: 654x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Znepokojivá čísla. Každý druhý Alžířan žijící v Německu je podezřelý ze zločinu

23. dubna 2024  14:18

Premium Německé úřady zveřejnily znepokojivé kriminální statistiky: podle nich tvoří podezřelé z trestných...

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Meningokok zabil malé dítě. Zvažte očkování, vakcínu hradí stát, radí odborníci

23. dubna 2024  14:12

Smrtící meningokoková bakterie, které podlehne každý desátý nakažený, se od covidu objevuje v Česku...

Problémy ve zdravotnictví se nevyřeší dalším přidáváním peněz, míní premiér

23. dubna 2024  14:02

Problémy českého zdravotnictví se podle premiéra Petra Fialy (ODS) nevyřeší jen dalším přidáváním...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik