Ten je sprostej jak dlaždič

26. 01. 2018 13:45:17
Takové přirovnání se tradovalo už za mého dětství, když někdo často používal sprostá slova. Proč to odnesl zrovna chudák dlaždič, o tom mi není dodnes nic známo. Když se totiž poohlédnu kolem sebe, musela by tato profese vládnout.

Stačí postát chvíli na zastávkách spolu se školáky, kde se to hemží dámskými i pánskými přirozeními, až se i dlažba červená, nebo v posledních bouřlivých dnech postačí otevřít "fejsbúk". Z diskuzí se to na vás valí, až se otřesete. Ale ne vždycky se takové vulgárnější slůvko zapíchne do uší jako trn. Když se totiž řekne na správném místě a ve správný čas, tak se i člověk zasměje, pobaví.

Třeba jako jedna moje neteř, tehdy čerstvá prvňačka. Přiběhla ze školy domů, celá rozlícená a hned ve dveřích hlásí:

"Mami, na Továrce (ulice Tovární) je sprostý slovo!" Vyděšená sestra zpozorněla, ale malá ji hned uklidnila.

"No normálně jdu, jdu, kouknu se doleva, vidím na vratech napsaný .iča, pomyslím si, to jsou ale sprosťáci a jdu dál". Sestra se opravdu uklidnila, protože toto slovo už od malé Ivanky naštěstí nikdy neslyšela.

To jednou stál malý Milánek se svými rodiči u předškolní komise. Konal se totiž zápis do prvních tříd. Konečně přišla řada i na netrpělivého klučinu. Vzorně odříkal své nacionále a když se zkoušející paní učitelka zeptala, zda umí nějakou písničku, přikývnul na souhlas, prohrábl si vlásky, uklonil se a spustil.

"Ceckatou, ceckatou, tu já mám nejradši"...Všem bylo hned jasné, že tak věrně napodobil dospěláckou sešlost při fotbalu, který se nejednou konal na místním hřišti. Paní učitelka tak ani neomdlela, jen Mildovi poděkovala se slovy "že už to stačí, dál zpívat nemusí". Důležité bylo, že do školy postoupil.

Kolik známých lidí já potkám vždycky u supermarketů! Jako třeba včera. Vyjíždím s plným košem k autu, když v tom zahlédnu známou tvář spolužáka ze základky. Už zdálky se na sebe usmíváme, dlouho jsme se neviděli, tak se mohutně vítáme.

"Ty vole, já tě čtu!" náhle ze sebe vyhrkl Pepa a provinile se chytil za ústa.

"Promiň, chtěl jsem říct, že čtu tvý blogy". Vůbec se nemusel omlouvat. Oba jsme se rozesmáli na plné kolo. V tomto případě mi ta věta, i to oslovení, znělo jako rajská hudba. Byla jsem potěšena, že ho po létech vidím a jsme oba zdrávi.

Proto si toho všeho važme, nejen dnes, či zítra. Neboť jak tvrdíval můj vedoucí ze sámošky. Čas letí jako jelen, střelen šípem do p....e .

Autor: Jitka Štanclová | pátek 26.1.2018 13:45 | karma článku: 23.80 | přečteno: 959x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 270 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 464 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 113 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...