Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A jak se máš ty?

Já, já, já jenom já....tenhle popěvek mě napadl hned při vystoupení z autobusu. Nejen v nich potkáte své známé, a začnete rozhovor, pokud vás vůbec pustí ke slovu.

"Jedu k holičce, víš", oznámila hned na zastávce a nervózně si prohrábla šedivějící vlasy.

"Jsem pořád v jednom kole. To víš, prázdniny. Všechna vnoučata se u nás střídala, pak jsem jezdila já hlídat k nim. Mají to tam moc hezký, jen ta kuchyň stála dvěstětisíc, právě dodělávají nový bazén, abys rozuměla, nic obyčejnýho, pěkně vykachlíkovanej, žádnej šmejd, bratru taky pěknejch peněz, až se mně protočily panenky, ale mladí na to maj, tak proč ne. A když nebudou, rádi jim přispějeme, ať maj vnoučata to nejlepší.

Jo a taky auta, to bych zapomněla! Takový krásně velký, žádná ojetina, ale fungl nový, pohodlný. Samože má každej svý, přece nebude dcera jezdit metrem, fuj, to bych nedovolila, mezi nějakou chátrou se tlačit. Mají oba diplómy a zaměstnání na úrovni, tak to musí být někde vidět.

A jídlo, Jitko, kdybys jen viděla, kam oni choděj na jídlo! Tos nikdy neviděla, leda ve filmech, jak oni se stravují, no jak říkám, na úrovni.

Ještě jsem neřekla o hadrech. Jedině ve značkovým a na zakázku! Kdepak, kdyby mě dcera zahlídla v teplákách, to si ani netroufnu pomyslet. Musím vnoučata ve městě přece reprezentovat, proto taky jedu k té holičce. Nechám si udělat něco netradičního, do červena, ať zářím."

Už už jsem se nadechovala, že taky vydám aspoň hlásku, ale šance nebyla.

"A to hlavní jsem ti ještě neřekla, jsem já to ale blbka! Moře, pojednou zase k moři, do soukroma, né se tlačit s ostatníma na pláži. Hezky do apartmánu, sami, však na to mají. Prý mně pošlou pohled a budem si volat přes ten skajp. Oni na mě myslí." 

Monolog skončil. Její poslední slova mi už unikala, protože jsem vystupovala. Potkala jsem jinou kamarádku, která sice chvátala do práce, ale během minuty jsme si stihly říct vše podstatné. Hlavně to, co jsem očekávala celou dobu.

"Jitko, a jak se máš ty?"

Autor: Jitka Štanclová | pátek 31.8.2018 18:34 | karma článku: 24,37 | přečteno: 558x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:23

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  13:19

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Psa nechali v rozpáleném autě, po vysvobození uhynul. Majitelé dostali podmínku

24. dubna 2024  13:19

Muž a žena, kteří vloni v létě nechali psa v autě před Jihočeskou zoologickou zahradou Hluboká nad...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik