Nejvěrnější přítel

8. 01. 2019 19:57:39
Bylo to na Štěpána, zrovna jsem otevírala okno v kuchyni, když jsem ho spatřila. Ačkoliv na něm byla léta už znát, prošel pod našimi okny, jako by nic.

Bylo mi to divné. Už nějakou dobu jsem ho neviděla, dobře vím, že ztratil sluch i zrak. Ale ze zkušeností vím, že "dokud neztratil čich, je to ještě dobrý", jak říká náš pan doktor.

Tak to je přesně on, malý psík Rexík od sousedů. Až po dlouhém čase jsem se dozvěděla, že je to vlastně potomek od našeho psa Juniora. Podoba se nezapřela, i ta jeho věrnost. To jsem ještě pracovala ve škole, když pravidelně před ní postával. Čekal na sousedovic kluky, až jim skončí vyučování. Když dokončili základku, vídala jsem ho opět stát věrně na autobusové zastávce. Vyprovázel kluky, kteří už jezdívali do města na školy. A taky svoji paničku, když jezdila na směny.

Věrný Rexík nikdy nechyběl ani u našeho domu, když nastala doba hárání naší Belinky, později i Sáry. Za každého počasí ležel věrně u baráku a čekal. Zajít si po svých malých nožkách až do dědiny, to taky nebyl vůbec problém. Znali ho prostě všude. Naprosto nekonfliktní pes, který ani moc neštěkal, jen věrně čekal. Rexík přetrpěl snad všechno. Před léty vlezl pod nastartované auto, jehož řidič nemohl tušit, že tam má návštěvníka a rozjel se. Psík byl pochroumaný, už se čekal jeho konec, vždyť byl tak maličký a křehký. Ale Rex se z toho všeho doslova vylízal.

Čas ale měří našim zvířecím parťákům rychleji, v psím nebi už je dávno Belinka, i Junior. Sousedovic Rexíka už bylo vidět jen kolem domu, vždycky udělal co bylo třeba, očichal svůj terén a zase šel domů. Až do toho osudného vánočního svátku. Zrovna k nám přijely děti, když jsme zaslechli, že se hledá Rexík.

"Jejdanečky, vždyť já ho ráno viděla pod okny, proč jsem něco neudělala", vyčítala jsem si. Všichni jsme se shodli na tom, že to je prostě konec, jaký si nikdo z nás nepřál. Asi si připomněl dobu, kdy pravidelně chodíval na zastávku a to se mu stalo osudným, pomysleli jsme si.

Asi za dva dny vidím sousedy od naproti, kteří se vrátili z vánočních návštěv a přáli jsme si vše nejlepší.

"Měli jsme včera nocležníka", sděluje mi mladá paní a usmívá se. A tak jsem se dozvěděla, že když se v noci vraceli od známých z návštěvy, najednou zaslechli nějaké kňučení od potoka poblíž silnice. Posvítili tam a spatřili nešťastného a mokrého psíka. Nebyl to nikdo jiný, než tuláček Rexík od sousedů. Koupel a všechna péče, co byla třeba, ho vrátila zpět do života. Jeho majitelé už ho oplakali, nevěřili, že se najde. Už téměř osmnáctiletý psí kamarád se tak vrátil ke svým blízkým, už jsem ho opět viděla procházet se kolem domu, jako by nic. A přeji si jen jediné, aby důstojně, tak jako dosud žil, prožil i svoje stáří. Zaslouží si to.

(foto: obrázky.superia.cz)

Autor: Jitka Štanclová | úterý 8.1.2019 19:57 | karma článku: 30.52 | přečteno: 941x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.28 | Přečteno: 229 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...