Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Až to se mnou definitivně sekne, musí být přece naklizeno

Krční páteř je mrcha a to veliká. Kdo nezažil, nepochopí. A pak se nedivte, že se při těch obtížích může někdo loučit se životem.

Přiletělo to jako lavina. Náhle, bez vyzvání. Návaly do hlavy (už dávno mám přece po přechodu, kde že ty loňské sněhy jsou!) Při chůzi to se mnou mávalo doleva, na lůžku doprava. Pocit jako na zvracení (těhotenství už taky nepřipadá v úvahu, leda, že bych se ocitla v muzeu kuriozit). A sedět u počítače, tak to mi dělalo potíže největší. Strnulý pohled a za krkem, jako by ležel pytel cementu. Na tyto potíže jsem už skoro zapomněla, trápily mě před mnoha lety.

A zas to přišlo! Když vás to navíc drží téměř čtrnáct dní v kuse, jste pak jako tumpachoví. O spánku si můžete jen zdát, vlastně se bojíte usnout. Pocit na omdlení, vlastně takové odcházení. Co když to bude naposled? To mě napadlo zrovna v noci na třináctého.

Neklepejte si na čelo, člověka v tomto stavu napadají různé myšlenkové pochody. Jedna hodina v noci, spánek nikde, ba ani pomyšlení. Dvě hodiny, to samé a ve tři už pomalu blázníte. Na duši hůř jak po těle, jen zíráte do stropu, teda pokud vám to hlava dovolí. Co když mě fakt nadobro klepne?

Za prvé:  Mužskej usnul vedle v pokoji u televize, že už to mám za sebou nejdřív zjistí, až bude čas snídaně. Za druhé: Třeba si stihnu zavolat rychlou, mám přece vedle sebe mobil. A v tom mě to napadne! Až ta rychlá dojede, přece tady nemůžu ležet jen tak, v tom binci. Co by si asi pomysleli, o "skoronebožce?"

A tak jsem vyskočila z postele, urovnala lůžko, načechrala polštáře. Jó, hlavně musím sundat ty hadry z rotopédu, aby měli dojem, že aspoň něco dělám pro zdraví. Skříně snad prohlížet nebudou, v nich to taky není žádná velká hitparáda. Kdo by se s tím taky zdržoval, když pomýšlí na odchod ze světa. A taky srovnat věci na nočním stolku. Ipad pryč, šup s ním do šuplíku, do popředí dát krabičky s léky, vitamíny, papírky od margotky do koše!

Spokojeně se pokochám naklizenou ložnicí, to by šlo, to se bude záchranářům jistě líbit. Určitě si leckterý zamáčkne i slzu a dojímavě dodá, že "to musela být fakt hodná a pořádná ženská, no, škoda jí, ještě nebyla tak stará!".

S pocitem dobře odvedené práce jsem zalehla do postele, tělo se při ní totiž krásně uvolnilo a já spala jako to miminko.

Když mě ráno probudila vůně čerstvé kávy, na bolest a odchod vzhůru už nebylo ani pomyšlení. Vždyť život je tak krásný!

 

Autor: Jitka Štanclová | středa 13.2.2019 20:40 | karma článku: 30,22 | přečteno: 1006x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik