Drahé sestry ... a já.

2. 06. 2019 20:04:39
Abych upřesnila, mé tři nejstarší sestry. A ty tři tečky, to taky není náhoda. Za tím se skrývají další mí sourozenci, no a já, sedmá v pořadí.

Nu, je nás požehnaně, zaplať bůh, že tam můžu dát aktuální stav. Ještě pořád jsme. A to nesmím vynechat našeho druhého bráchu, se kterým jsme se konečně našli před pěti léty. Takže je nás vlastně osm. Kdo mě čte častěji, o této příhodě už ví.

Mé nejstarší sestry přišly na svět po roce, jako schůdky. Byly zrovna náročné, válečné roky. Ale ty raději vynechám. Sotva sestry vyšly školu, nastoupily do práce. Na studium nebylo ani pomyšlení. Měly zodpovědnost a snažily se přilepšit do tak početné domácnosti. Pak přišla doba vdavek. Nejdříve ta nejmladší z trojky a po roce další, a pak ta nejstarší. Pěkně po roce. To bylo slziček, které jsem vyronila, když dvě z nich zakotvily až na Valašsku. Ale život běžel mílovými kroky a my všichni se stále drželi maminčina přání, "hlavně držte pořád při sobě". A tak slavíme, co se dá. Kulatiny, půlkulatiny, svatby, křtiny, setkání bratranců a sestřenic...

Ale jak se říká, neštěstí nechodí jen po horách, ale hlavně po lidech. S prvním úrazem začala opět ta nejmladší ze tří. Okno, které zrovna myla, se jí nezdálo dostatečně čisté, ejhle, objevila se tam šmouha. Tak nemeškala, vzala schůdky, šmouhu jaksepatří vyčistila, ale jaksi přehlídla poslední schůdek a řítila se dolů. Výsledek, zlomený obratel, žebra...

Přesně po roce přišla na řadu ta prostřední. Opět pád, tentokrát ze schodů, kde chybělo zábradlí. Výsledek, zlomených pár žeber, klíční kost, dlouhé léčení...

A nakonec ta třetí, nejstarší. Opět po roce. Zatím co odpočívala na pohovce, její muž měl napilno vyměnit žárovku. Vylezl na křeslo, nastal balanc a zřítil se přímo na usínající sestru. Výsledek, zlomený obratel, žebra...Když jsem s ní dnes volala, byla plná optimismu, humoru.

"Představ si, že si na tu žárovku vzal ještě šroubovák. To víš, před padesáti lety to byl jiný nástroj, co při našem seznámení použil, ale šroubovák to určitě nebyl", smála se od plic a já s ní. Neztrácejí ty moje ségry humor a to je dobře. Ze všeho se doslova vylízaly a užívají si života i v tomto krásně pozdním věku. A já si jen přeju, aby to tak bylo co nejdýl. A ta nešťastná úrazová posloupnost, aby už nepokračovala, měli jsme se stále tak rádi a drželi při sobě, tak jak si maminka vždycky přála.

Věnováno všem mým sourozencům.

Autor: Jitka Štanclová | neděle 2.6.2019 20:04 | karma článku: 22.40 | přečteno: 526x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 18.75 | Přečteno: 302 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.70 | Přečteno: 419 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 183 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9239 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...