Mistře, dlužíte jí odpověď

13. 07. 2019 17:06:20
...aneb, Nesplněné přání po pětapadesáti letech. Tehdy byly mé sny zaměřeny jasným cílem, a tím nebyl nikdo jiný, než sám Karel Gott.

Tehdy to prostě tak frčelo. Dvojí váhy, Gott, nebo Matuška. Měla jsem ráda muziku a oba zpěváky taky, ale je nad slunce jasné, kdo u mě vítězil. A všichni to o mně věděli. Že jsem kvůli němu "kradla", o tom jsem už kdysi psala. Sice to byl jen starý časopis, ale přece pych. (s výčitkami svědomí jsem ho poctivě vrátila). Zrcátko z pouti, na kterém nechyběla jeho fotka, jsem opatrovala několik let...a tak šel čas.

Dnes mi v poledne zazvonil mobil. Sestra Jana.

"Ahoj, copak děláš, ségro?"

"Ale dívám se na telku, vzpomínkový pořad s Gottem".

"Jojo, má to výročí, tak je teď všude", pronesla Jana. "Ale já jsem na něj naštvaná", podotkla.

"Prosím tě a proč", nechápala jsem její mrzutost.

"No, jednoduše, protože mi neodpověděl na dopis", vychrlila ze sebe.

"Tys mu někdy psala?", podivila jsem se.

"Jo, psala. Viděla jsem na tobě, jak se ti líbí a furt dřepíš u gramofonu. A bylo ti zrovna deset, tak jsem ti chtěla udělat radost", vychrlila to na mě jedním dechem.

"Koupila jsem jeho fotku, napsala tím nejkrásnějším písmem své přání, přidala i známku navíc...a nic! Víš, jak jsem se snažila a jak škrábu? Napsala jsem to nejlíp, jak jsem uměla", ukončila svůj monolog a já jen zírala..

"Prosím tě, o tom já vůbec nevím a je to pětapadesát let! To jsi mi nikdy neřekla".

"Né?", podivila se Jana. "No, asi se mi to oživilo teď, když má ty kulatiny", zasmála se.

Pořád mi to ale vrtalo hlavou a tak se jí ptám.

"Hele a jakou jsi tam tehdy vůbec napsala adresu?" Chvilku bylo ticho a pak vybuchla.

"No jakou, jakou, asi jenom Karel Gott, Praha, copak já vím, myslela jsem si, že když je to Bůh, že ho tam každej zná."

Pak jsme se obě daly do smíchu. I přesto, že tehdy nebylo její přání pro mě splněno, jsem jí poděkovala. A jubilantovi děkuji také. Za to, že stále rozdává radost tak, že člověk může Být stále mlád a jen tak nám Srdce nehasnou.

Autor: Jitka Štanclová | sobota 13.7.2019 17:06 | karma článku: 21.43 | přečteno: 726x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 108 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.57 | Přečteno: 8449 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 422 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 657 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...