Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z bankomatů mám respekt

Odjakživa. Sotva tato vymoženost spatřila světlo světa. Ale jsou i tací, kteří s ním komunikují. Ale to bych předbíhala.

První kartu k výběru peněz vlastnil můj muž. Já se tomu hrozně bránila.

"Vůbec mi ji nedávej do ruky, já to nechci!" řvala jsem jak pominutá. Své peníze jsem měla nejraději pěkně u sebe, v peněžence. Ale přišel čas, kdy nebylo vyhnutí. Manžela chřipka skolila tak, že sotva vystrčil nos z peřiny, natož aby byl schopen dojet do města vybrat peníze. Bylo jasné, že volba padne na mě. Měla jsem z toho špatné spaní, ale to jsem samozřejmě nepřiznala.

"Je to jednoduchý, uvidíš", chlácholil mě muž. A já v ten moment nějak roztála, až tak moc, že mi hrdost vlezla do hlavy. Copak jsem taková blbka, že nedokážu vybrat prachy z toho železnýho monstra? A s přehledem si napsala na ruku PIN, který musím zadat.

Po náměstí jsem se pak nesla jak baronka, která jde vybrat své miliony. Stoupla jsem před bankomat, otevřela ruku. Z mé spocené dlaně na mě však zírala směsice barevných klikiháků. Začala jsem zmatkovat a sázela jedno číslo za druhým. Najednou šup a...karta byla v nedohlednu. Limit výběru byl vyčerpán a bankomat kartu už nevydal. A bylo po baronce! A bylo mi do breku. Měla jsem však přece jen štěstí. Hodná paní se spořitelny byla trpělivá a vypomohla mi radou a já se tak vrátila domů i s nákupem. Dlouho jsem však manželovi nepřiznala, co se tehdy u bankomatu stalo.

Když jsem na něj jednou čekala v autě a sledovala, jak vybírá z bankomatu, nestačila jsem se divit. On tam snad hraje divadlo, či co? Nebo mu to nejde vybrat a nadává. Po jeho příchodu jsem se na to opatrně zeptala.

" Tak abys věděla, já mu slušně odpovím na pozdrav, on nás přece taky zdraví, no a pak mu poděkuju, že mi ty peníze vydal. Jo a taky se někdy při odchodu ukloním, to je všechno", odvětil můj muž. 

"Takže v tom je ten fígl," zasmála jsem se nahlas. I bankomat má svou duši a hrdost a podle toho s námi jedná, filuta jeden! Přesto mám k němu respekt i nadále a raději mlčky poočku sleduju opodál stojící ostrahu, co kdyby bylo potřeba pomoct ....

 

Autor: Jitka Štanclová | neděle 19.1.2020 19:55 | karma článku: 25,77 | přečteno: 839x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik