Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když telefon mlčí...

... na jedné z jeho stran a vy se za nic nemůžete dovolat, to je přesně ta situace, kterou raději už nemusím. Když vyzváníte už podvacáté a dotyčný telefon nezvedá, může to znamenat cokoliv.

V pohodě si dnes pouštím hudbu, to aby mi šlo vaření lépe od ruky. Nad dušenými houbami se jen rozplývám a nasávám tu atmosféru lesa a jeho každoročního houbového překvapení. Náhle slyším mobil.

 "Jituško, já nevím co mám dělat, Kája šel v šest ráno na houby a ještě není doma", ozvala se před polednem kamarádka Lída.

"Tohle ještě nikdy neudělal, vždycky byl brzy zpět, navíc mám od něj zmeškaný hovor a ať vyzváním jak chci, nebere to, volám už podesáté", špitla plačtivě. Samozřejmě ve mně hrklo, stejná situace nás postihla před pár dny a nedopadla vůbec dobře. Vypla jsem sporák, Lídě poručila, aby vzala auto a jely jsme. "Cestou necestou, polem nepolem", znělo mi v uších, když jsme brázdily rozblácené cesty v lese. Po Karlovi ani památka.

"Zkusíme ještě jedno místo, kde byl před léty s námi", sdělila jsem plačící kamarádce, která stále dokola opakovala, že se manželovi určitě přitížilo, proto volal, chudák a nedovolal se. I to je možný, pomyslela jsem si vzhledem k nedávné události, ale tím bych jen kamarádku vystrašila.

"A co když ani tam nebude, co potom?" zanaříkala. "Tak potom nezbývá, než se obrátit na policii, zaměří se jeho mobil, že?" To už jsme dojely k dalšímu lesu, já vystoupila s tím, že se rozběhnu po cestách, co kdybych měla štěstí. Sotva se blížím k první z nich, vidím ve slunečním svitu vycházet Karla. V pohodě, s plným košíkem hub a udiveně se ptá, proč ho hledáme.

"Se divíš? volám ti jak zběsilá a ty vůbec nebereš mobil!" zděšeně gestikulovala Lída.

"Jé, já mám vypnutý zvuk, abych tady nevyřvával na lesy", usmíval se Kája a ještě pořád nechápal, proč se jeho žena zlobí.

"Proč jsi mě teda volal, cos chtěl?" trvala na svém Lidka.

"No abych ti řekl, že přijdu později!"

"To je šituce, to je šituace", s oblibou říká náš mrňavý vnouček.

"To je na zabití, to je na zabití", však prohlásila Lída.

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 7.9.2020 14:15 | karma článku: 24,95 | přečteno: 594x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 19,09 | Přečteno: 234x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 649x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 341x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2187x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si tu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 656
  • Celková karma 26,37
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik