Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přečteš nám pohádku?

Dnes, v tento krásný jarní čas, slavíme Den matek. K naší mamince mohu promlouvat už jen ve vzpomínkách. Ale přesto vždycky vím a cítím, že nás tady všechny poočku hlídá. Všech sedm.

Ano, všech sedm. Tolik se nás narodilo a kdo mě čte častěji, už ví, že mezi mnou a nejstaršími sestrami je takřka patnáctiletý věkový rozdíl. Tři sestry, které už dávno měly mít jinší starosti, než se starat o další mimčo a to jsem byla já, nejmladší.

Přesto jsem necítila žádnou křivdu, ba naopak. V nelehkých podmínkách zdárně vypomáhaly mamince, až s odstupem let si uvědomuji, že někdy až moc. Například mi dodnes stále říkají Jituško. No tak uznejte, na malou babičku blogerku, navíc už seniorku, docela odvážné!

"Dano, přečteš nám pohádku?" Na to se nedá zapomenout. V kamnech praskal oheň a sestra tak jak slíbila, splnila. Všichni už jsme byli nachystaní v postelích, úkoly, které nám byly uloženy, jsme bez mrknutí oka splnili a v tichosti čekali na to, až sestra začne předčítat. Neskutečná pohoda, klid a mír v našich dětských duších. To se to usínalo! V hlavě nám poletovali Broučci, za rohem se ukrývali Čerti a nad hlavou kroužilo Sedmero krkavců.

Moc ráda jsem taky netrpělivě čekávala u dveří, až Dana přijde z práce, jakoby náhodou mě nechá nahlédnout do své tašky, kde se jen tak ledabyle "povalovalo" nějaké cukroví. To se ví, že jsem se podělila, lakomá jsem určitě nebyla. A pak její procházky! Našňořila mě do krásných šatiček, pečlivě vyčesala moje neposedné kudrnaté vlásky a už jsme spolu špacírovaly. Je vám snad jasný, že kolem cukrárny, kde moc milá paní Bláhová "hrábla" do veliké skleněné nádoby a do kornoutu lopatičkou nasypala všemožné cukrovíčko. " Za pět korun míchaných", pronesla sestra a já byla v šoku, jen jsem si pomyslela, jak velký paklík to bude. Byla jsem totiž zvyklá jen "za korunu míchaný", tohle byl prostě už pořádnej balík. Ale to dá rozum, že to bylo i pro ostatní děti, nejen pro mě. Já si totiž nesla s hlavou vztyčenou kornout té nejlepší zmrzliny! 

A proč to dnes píšu? Je přece Den matek. Pro mě byly vlastně matkami i mé nejstarší sestry. Převzaly s velkou zodpovědností z beder naší maminky ohromnou zátěž a popraly se s ní jak nejlépe uměly. A myslím si, že slova díků jsou dnes na tom správném místě.

"Danko, tobě zvlášť děkuji a přeji jen vše dobré. Ještě si spolu přečtem pohádku, vím to!."

 

 

Autor: Jitka Štanclová | neděle 9.5.2021 20:39 | karma článku: 24,32 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 644x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik