Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Copak za to můžu, že mám boky jako skříň?

Jako skříň, jako skříň, co naplat?....Každý má své geny určeny, to si myslím já, už proto, abych to nějak okecala.

"Do toho obchodu už nevkročím!" to mi před časem razantně sdělovala moje známá, velice mírumilovný člověk. Tato výtka patřila jednomu z mnoha obchůdků našich přistěhovalých občanů. Většina z nich nás vítá s úsměvem a překotným pozdravem  "Co hledáte?" Tož hledám, děvenko, chlapče, pomyslím si pokaždé a řídím se podle svého. Prostě vybírám a basta. Líbí se mi jejich ochota, úslužnost, a podle toho se i chovám, i nakoupím.

Tak jsme si s holkama opět vyjely na nákup. Byl hezký den, ten jsme si taky chtěly pořádně užít, po tak dlouhé době. Hurá na pěší zónu, obchůdek za obchodem. Vypózované figuríny před obchůdky nás lákaly, zvlášť jeden model mě doslova nadchnul. To samé napadlo i kamarádku.

"To je přesně na tebe, úplně si to dovedu představit!" vyhrkla nadšeně a mně se náhle pozvedlo sebevědomí. To je kámoška, přesně ví, co mám ráda a ještě mi to doporučí. Sice mi v hlavě blikl signál, že stojím před varovaným obchůdkem, ale vidina lákavého modelu byla přednější. Jdeme tam, Mílo! A obě jsme do obchodu vkročily. Sotva jsme však udělaly pár kroků, ozvala se zpoza pultíku vystrčená hlava, která na moment blokla svůj mobilní hovor jen proto, aby nás informovala, že:

"Ani sem nechoťté, na vás nic nemám!...Na tak široký", dodala. A nám spadla brada. Ale jen na chvíli. Protože, když se sejde valašský a ostravský děvče dohromady, je to, vážení přátelé, neuvěřitelná jednota a síla, jako když se semkne celá zem. A pokaždé si v této situaci vybavím skvělou Helenku Růžičkovou a úplně ji vidím, jak se se svým krásným, mohutným a hbitým tělem prodírá futrama toho kvelbu a dokonce slyším její hlas.

"Nic ty se neboj, dcero moje, na tragickej osud jsem já pes! To je kapitální békovina!" A taky, že byla. Kdo jiný, než ženská, by měla být hrdá na to, co nosí a hlavně, jak to umí nosit. Po těchto úvahách jsem jen lehce naklonila hlavu ke kamarádce se slovy:

"Mílo, padáme odsud, tady nám pšenka nepokvete, dyť to ani neumí ušít, mají to úzký až běda. To je vidět, že neznají to naše moravský přísloví: Když štěstí, tak plnou náruč!"...A třeba boky jako skříň!

 

 

 

 

Autor: Jitka Štanclová | středa 18.8.2021 20:31 | karma článku: 28,31 | přečteno: 839x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,46 | Přečteno: 426x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2189x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,12
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik