Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když se holky rozjedou, stojí to za to!

Ze všech stran na nás útočí povely...Vánoce už za tři, dva dny, už klepou na dveře. A já odvětím, no a co? Asi nejsem zdaleka sama.

"Babičko, ty nás budeš uspávat?", zeptala se tříletá vnučka Eva, když jsem je přišla na chvíli pohlídat. Zrovna obědvali, ale talířek ji přestal najednou zajímat, i jejího o polovinu mladšího brášku. Jejich maminka mezitím odešla do školky pro nejstaršího téměř pětiletého synka. 

"Tak co, babičko", vyzvídala Evča. "Víš co, půjdem do herny", rozhodla o příštích chvilkách, o spaní ani slovo. V mžiku sedla na bednu od hraček, popadla paličky od bubínku, rozestavěla staré plechovky od bůhvíčeho a jako zkušená bigbíťačka bušila do toho všeho. Vlasy jí přitom vlály, berušky ani vlásenky v té chvíli nebyly potřeba. Třásla hlavou do rytmu a počínala si jako bubeník z Olympicu. Pak popadla jakousi mechanickou hračku, které trošku docházely baterky, ale přesto stále dokola opakovala:

"Když ti zčervená bříško, řekni písničku a zatancujeme si". A tak milá Eva postavila hračku na pultík a rozhodla.

"Babičko, uděláme párty mejdan!". Okamžitě zhasla světlo a pokynula mi své rozkazy. "Babičko nohy od sebe, vzpažíme a pak kmitáme nožkama, skáčeme a zpívámeeee", zdůraznila. Ale moc se jí mé pohyby nelíbily, tak mě napomenula.

"Babičko, to musíš svižně, uvolni se!". A já se přitom tak snažila, a zrovna si vzpomněla. Jó, kdybys moje drahá vnučko viděla babičku při nedávném setkání seniorů, to bys zírala. Babička i její spolusedící to dokázali pořádně rozjet, navzdory tělesným potížím. Chvílemi jsem si dokonce připadala jako Olga Šípková, známá aerobička. Artróza byla náhle pryč a záda, ta pružila jako zamlada. A nožky jsem při rokenrolu zvedala skoro jako Evička. Skoro!
A o tom to je. Komu vadí, že nemá vyšůrovaná okna a jiné nedostatky? O tom ty svátky nejsou. Hlavně pohodu a užívání si přítomna. Jak ráda bych vše viděla ještě za pár let. Evču někde u mikrofonu, jak pobízí ostatní k tanci, Honzíka s Tomíkem jak válí "rokec" a nejmladší Pavlík miluje brejk dance. To je krásně sehraná čtyřka, co říkáte?

"Evičko, na Štědrý den slavíš i svůj svátek a já ti slibuju, že zapaříme! Namažu si pod koleny a pořádně to my, holky, rozjedem!

 

 

 

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 22.12.2022 17:52 | karma článku: 22,40 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik