Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vždycky to nemusí být k pláči, milé ženy.

Já vím, otevírám ožehavé téma. Návštěva mamografie a podobných zařízení není pro žádnou z nás příjemná, ale přesto potřebná. Chce to odvahu a hlavně tam jít.

Do těchto zařízení docházím už spoustu let. Jinak to prostě nešlo, okolnosti tomu tak chtěly. Tehdy jsem byla ještě poměrně mladá, aspoň v dnešním věku to tak cítím. No uznejte sami, ženská po čtyřicítce je ještě mnohdy pěkná šťabajzna. A řešit zásadní věci v mém ženství, tak to se mi fakt nechtělo. Ale nebylo vyhnutí. Naštěstí nebyl čas na rozmýšlení, jednat se muselo rychle. Na gynekologii to tak bývá.

Nikdy by mě nenapadlo, že v průběhu poměrně těžkého zásahu zažiji spolu se spolubydlícími (pacientkami) tolik legrace a smíchu. Navzájem jsme se podpořily a aktivně sdílely náš úděl. Pro dvě z nás šesti, to byl bohužel poslední důvod k radosti.

A čas běžel rychle, zrovna jako pravidelné prohlídky na dalším zařízení-mamograf. O probdělých nocích před každou návštěvou snad nemusím ani psát. Skoro každá z nás si to prožila, prožívá a prožívat bude! Ale jak už jsem podotkla ze začátku, tehdy jsem byla ještě holka jako lusk. Prsa ještě nahoře, celkem pevná. Jen ten strach a obavy mě tížily. Navíc, když si vedle mě v konečné fázi čekání na výsledky přisedla zřejmě labilnější ženština a začala mi líčit seznam žen, co bohužel nepřežily. Tak to se mi hrůzou opotily i moje bradavky a s vytřeštěnýma očima jsem vyhlížela moje výsledky. Paní doktorce bych za každou dobrou zprávu i ruce zulíbala!

Jak říkám, na mamograf jezdím už mnoho let a včerejší den byl trošku výjimkou. Uvědomila jsem si už naplno, že už prostě nejsem ta holka jako lusk, to ani náhodou. U přístroje určeného k vyšetření totiž stála mladičká, zřejmě začínající sestřička (podotýkám téměř bez ňader). Z povzdálí ji sledovala její nadřízená. Už když přistoupila k mému levému ňadru, které doslova viselo přilepené k břichu, bylo mi ouvej. Takže další pokyny uvedu raději zrychleně. Odlepit, uchopit, vsunout správně do přístroje a stlačit....vyfotit! Totéž u prsa pravého. Věřte, ženy, v ten moment, i kdyby byl výsledek jakýkoliv, mě popadl záchvat smíchu. Už proto, že jsem si představila, jaké zážitky bude mít holčina ze své první praxe. Určitě se bude usmívat! Věřím tomu.

Tak jako já na roční kontrole u nové gynekoložky. Konečně jsem se vyšplhala na to zařízení jménem koza, zavřela jsem oči, protože nikdy nechci vidět nástroje, ani co bude následovat. V tom mě zaplaví lavina otázek, kdy, proč a kdo? Nejdřív jsem si myslela, že zkoumá mé potenciální i minulé partnery, ale vzápětí mi došlo, že jí jde čistě o profesi a provedený zákrok před x léty. Ten taky patřičně okomentovala "pěkná práce, moc pěkná práce!"

Takže milé ženy, i když je nám mnohdy ouvej a nejraději bysme se neviděly, úsměv a vzájemné sdílení nás posune zase o kousek dál. A odměňte se za to. Kupříkladu moje včerejší návštěva obsahovala oběd, plus větrník jak Brno! Jak říkám, vždycky to nemusí být k pláči! 

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 9.3.2023 20:55 | karma článku: 20,56 | přečteno: 424x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik