Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Holky moje, buďte rády, že nemusíte nosit roušky!

Co si budeme povídat. Není přece nad volnost, čerstvý vzduch a neomezený prostor. To je pak hotový ráj.

"Tak jsme se zase sešly, milé ženy a moc děkuju za pozvání". Uvedla jsem se v jedné z vesniček, kam jsem byla pozvána na čtení svých blogerských příběhů. Zprvu jsme po sobě poočku pokukovaly a moc mě potěšilo a překvapilo, že jedna z žen se ke mně vrhla a objímala.

"Jitko, já to tušila, že seš to ty, cože, ty mě nepoznáváš?" no, přiznala jsem, že až po chvíli mi došlo, že jsme spolu před mnoha lety trávily čas za pultem místní Jednoty, coby prodavačky. Jak málo stačí k radosti, že mě vůbec poznala! Když jsem začala číst, jedna z žen se na mě upřeně dívala. Nejdřív mě to trošku rozhodilo. Ale pak, když se mě přímo zeptala na mou maminku a můj původ, došlo mi to. Má totiž od ní doma namalovaný obraz. Však mnoho z mých příběhů je věnováno dětství a té nejvzácnější-mamince. 

Atmosféra na takových setkáních je vždycky příjemná. Ze začátku se ženský sice trošku ostýchají, vzájemně se oťukáváme. Já jim vždycky slibuji čistě nepolitické vyprávění, protože jednak tomu nerozumím, ani neholduji. Jde mi jen o to, aby se aspoň na chvíli odstřihly od běžných starostí, prostě jen na pohodu. A o tu mi jde především.

Ale když nastala kratičká přestávka na občerstvení a my všechny do sebe ládovaly skvělé chlebíčky, podotkla jedna z žen.

"Hele, Marti, ty máš tak krásně žlutý vajca na těch chlebíčkách, ty máš slípky puštěný venku, když je zákaz?" Marta však hned oponovala, že přece není blázen a nenechá slípky pást jen proto, aby pak dostala pokutu. A mě došlo, že jsem právě v místě, kde byla objevena ptačí chřipka a nacházíme se tak v zakázaném území vypouštění slepic do volného prostoru. Proto hned s úlevou podotknu.

"Jejda, to máme štěstí, že u nás mají slípky svobodu!" A sousedka sedící vedle mě hned pohotově odvětila.

"To už vydržijó, však jsem jim dnes v kurníku domlouvala. Holky, neserte mě, do konca března to už vydržíte a buďte rády, že nemusíte na hubě nosit roušky, jako my!"

K tomu není co dodat. Čistý vzduch, svoboda a pohoda, to je k nezaplacení. A taky důkaz, že náměty na příběhy nelétají nikde daleko, ale klidně se objevují všude kolem nás.

 

 

 

 

 

Krásné jaro všem! 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Štanclová | pátek 24.3.2023 19:53 | karma článku: 23,65 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, pojďte na kostiblanky!

...“Sraz u nás ve tři hodiny před domem“, pokračovala moje snacha ve zvaní. Na co, to jsem neměla vůbec tušení.

15.5.2024 v 13:05 | Karma: 10,42 | Přečteno: 140x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Mami, jak jsi to dokázala?

To mi vždycky vrtá v hlavě, kdykoliv si na tebe vzpomenu. Zvlášť dnes, kdy se slaví Mezinárodní den matek.

12.5.2024 v 12:52 | Karma: 36,34 | Přečteno: 2609x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Poštovní schránka na rohu ulice...

Tak tuhle báseň, kterou se mnozí z nás učili, jako já, zná snad každý. Zrovna tak má každý z nás poštovní schránku, jako já. Sice nekvete modře, ale vážit by si jí mohli aspoň pošťáci.

7.5.2024 v 19:06 | Karma: 20,33 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 25,11 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,32 | Přečteno: 701x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Atentát z davu je noční můra ochranky, líčí experti. Bývalý šéf mluví o chybách

15. května 2024  18:45,  aktualizováno  19:25

Střelbě na slovenského premiéra Roberta Fica nešlo zabránit. Odehrála se podle stejného scénáře...

Robo, pojď sem, řekl útočník Ficovi. Syn nechápe, proč to otec udělal

15. května 2024  19:25

Útočník na slovenského premiéra Roberta Fica si k sobě politika nejdřív zavolal, než pětkrát...

Básník, sekuriťák, sympatizant opozice. Kdo je podezřelý z útoku na Fica

15. května 2024  17:45,  aktualizováno  19:05

Navrhl jsem smrti, abychom si potykali, a ona... se rozplakala. Tak začíná jedna z básní 71letého...

Na Děčínsku narazil vlak do spadlého stromu, trať do Německa stojí

15. května 2024  18:10,  aktualizováno  18:45

Vlak jedoucí z Drážďan do Prahy narazil v Dolním Žlebu na Děčínsku do stromu. Cestující se museli...

  • Počet článků 659
  • Celková karma 25,92
  • Průměrná čtenost 884x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik