Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co je malé, to je hezké....

Které slavné ženy neměří víc než 160cm? Konečně titulek pro mě. Sice jsem to slůvko "slavné" trošku přehlédla, ale i tak to má pro mě velký význam. Aby ne! Vždyť už nemám ani těch stopadesát cenťáků!

Co je malé, to je hezké. Víte, které slavné ženy neměří víc než 160 centimetrů? (Žena.cz)

Konečně titulek přímo pro mě! říkám si hned jak usednu po delší odmlce k počítači. Slůvko slavné jsem jaksi přehlédla. Možná záměrně, ale copak na tom záleží. Navíc, když si chcete zvednout sebevědomí. Už odmala tím trpím.

"Ty prťavko, kam se ženeš, běž pěkně na konec řady!" tak to bylo na základce, v hodině tělocviku. Nejdřív jsem měla štěstí, že spolužačka Míla měřila úplně stejně jako já, takže jsme se po dohodě střídaly, ovšem zakrátko o trošku povyrostla a já byla zase na konci lajny. A už to tak zůstalo. No řekněte sami, bylo to spravedlivý? Sebevědomí opět na nule a centimetry navíc stejně nepřicházely. Jak ráda jsem potom v Mladém světě četla titulek "Co je malé, to je milé!" Zajásala jsem, tehdy byla dokonce vyhlášena soutěž Miss pro malé dívky. Měla jsem radost, že se tehdy přihlásila holčina z mé rodné Moravské Třebové. Pamatuju si to jako dnes. Holčiny kráčely po molu s veselou myslí, svěží a usměvavé. Trošku mi to u dnešních celebrit chybí.

Ale zpět ke mně. Já žádnou slavnou nikdy nebyla a nebudu. Centimetry už taky nenahoním. Ale přesto mám své malé, hezké. Svá vnoučata. Ti dva první právě docílili pěti let. Tomík (nedávno se oženil ve školce). Když jsme mu o jeho narozeninách volali "naživo", zajímal ho hlavně pes Rexík a jeho "bimbásek".

"Babi a má ho stahovacího?" to byl nejdůležitější dotaz, protože on sám právě procházel fází stahování šourku. Jeho bratránek Honzík slaví páté narozky už od včera a náramně si to užívá. Pětka je přece první důležitý mezník v jeho životě. Stahování šourku na podnět Tomíka už má taky za sebou i se svým prťavým bráškou. Takže vše v pohodě, nebo ne? Tomu všemu totiž korunuje jediná vnučka Evička. Kolikrát si říkám, že snad měla být kluk. Sice náramky, mašličky, sukýnky. Ale když si do nového trička utře čokoládu, a v soubojích s tátou a s brášky se chová jako Xena, změním názor. Vše tohle však okamžitě napraví při razantní obraně při trestu svých bráchů. Rve se za ně jako lev! Až zírám, jakým způsobem to předvedla. Tato malá žena, je bojovnice už ve svých třech letech. A to je na ní to hezké. Má sotva stodvacet cenťáků, ovšem co nevidět mě už dožene, zrovna jako Honzík s Tomíkem a Pavlíkem.

Co je malé, to je hezké a milé. Naprosto souhlasím. A není k tomu potřeba ani slávu.

Autor: Jitka Štanclová | neděle 2.4.2023 19:11 | karma článku: 20,12 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Trump si před Bidenem udržuje náskok, ukazuje předvolební průzkum

28. dubna 2024  18:11

Bývalý republikánský prezident Spojených států Donald Trump, který se opět uchází o křeslo v Bílém...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik