Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejvíc hub najdu, když si čupnu.

To počasí si dělá co chce! Slyším ze všech stran a sama pro sebe si říkám. Jen ať dělá. Protože u nás teprve začíná ta pravá houbařská sezóna. A mě všechno přestává bolet.

Ale já a moje kamarádka Iva nejsme ten typ, který vyrazí do lesa jen tehdy, když houby rostou. Poctivě brázdíme naše křenovské lesy cik cak už od jara a za každým pařezem, v každém mecháčku vidíme houbičky. Letos jsme si pěkně počkaly. Všude se už objevovala fota s přeplněnými koši, ale u nás pořád nic. Asi aby mě lidi naštvali a vydráždili, říkám si. A tak jsme s kamarádkou nadále procházely naše rajóny a nahlas se utěšovaly, že to je přece pro naše zdraví a pohodu.

A když jsem konečně dostala echo, bleskurychle jsem vybavila svůj košík tím vším potřebným: svačinu, pití, nějaký mls a nesměly chybět ani prášky na alergii, to kvůli vosám. A téměř za zpěvu na rtech, jsme už vykračovaly k lesu. Přibraly jsme i Drahu do třetice, to abysme se nebály. Máme to kousek. Není lepší pohodičky jako v lese, zvlášť když se už konečně daří a já každou chvíli bořím prsty do mechu a vytahuju s rozkoší ty dary lesa. Každou chvíli slyším nadšené výkřiky Ivy, i Drahy, ani já nezůstávám pozadu a slovně si ulevím. Kdoví, co si pomyslí další houbaři, kteří zaslechnou ozvěny typu:

"Ten teda je!" "Máš taky takovýho macka?" "Tebe jsem teda hledala už od jara!" "Tak pojď ke mně ty fešáku!" "A víc, víc, jen houšť!"

Když jsem se pak v našem babinci pochlubila holkám, jak si to v lese s Ivou užíváme, to víte, že byly připomínky. A když jsem v zápalu vyprávění sdělila, že nejvíc hub najdu, když si čupnu (kvůli potřebě), tak se z více stran ozvalo,

"to mě na tom lese sere nejvíc", tak jsem nechápala vůbec nic. Až otrlá Hanka vše vysvětlila.

"Ty vole, jak já v lese čupnu, už se nezvednu! tuhle jsem šla jakoby na houby, pak to na mě přišlo, já si čupla a hotovo. Zaboha jsem pak nemohla vstát, musela jsem se každou rukou chytit za strom a vstávat jak magor! už tam nepůjdu!" i ostatní lesní návštěvnice se ozývaly a přitakávaly.

Jak říkám, sezóna u nás pěkně začala, jsem ráda, že počasí si v tomto případě dělá co chce, vůbec mi nevadí, že václavky jsou o měsíc později, hlavně, když do lesa dojdu a ještě se v lese zvednu, protože:

"Nejvíc hub slupnu, když si k nim čupnu, ale problém nastane, když pak někdo nevstane!"

Mějte krásné podzimní dny i Vy!

 

 

 

 

 

 

(fota.já)

  

 

 

Autor: Jitka Štanclová | středa 25.10.2023 20:24 | karma článku: 20,56 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik