Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

Na blogu jsem už víc jak dvanáct let. Na svém profilu píši, že chci hlavně potěšit, naladit i rozesmát. Politická témata jsem úspěšně míjela. A o to mi jde hlavně i dnes. Téma školství se mě osobně týká. Ve škole jsem prožila víc jak dvacet let a vlastně jsem tak trochu součástí dodnes. Nejdřív jako pomocná kuchařka, pak i uklízečka a znovu jsem se ocitla za okénkem školní jídelny. Měla jsem tak možnost setkat se s lidmi, kteří neúnavně dřeli, aby žaludky dětí i dospěláků byly pokud možno spokojené, aby ve škole bylo teplo a pořádek. A to na úkor přicházivších nemocí, obtíží, či nemocí svých dětí. Za sebe můžu říct, že práce, pro mně byla vždy to hlavní. To ostatní se vždycky nějak udělalo, zařídilo. 

Tak šel čas nás, nepedagogických, jak jsme byli a dosud jsme nazýváni. Už před léty jsme bojovali za zvýšení platů, být aspoň v tabulce o kousek výš. Toto přání nebylo vyslyšeno, naopak. Po zprávě, že nám bude naopak ubráno a práce přidáno, rozhodla jsem se jít do předčasného důchodu. Už tenkrát to byl výsměch nám všem. Jakoby někdo rozhodoval jen tak od stolu a přitom nikdy nezkusil, co je to práce v kuchyni, ve vedru a páře. Nebo úklid prostorů školy, které se na rozdíl od množství žáků vůbec nezmenšily. 

"SOS VOLÁNÍ. JSTE MOJE SPÁSA! " Tak nás, holky seniorky, nazval ředitel, když přišla krize. A ta přišla hned, když jsem nastoupila do důchodu. Nemoci, úrazy stávajících kuchařek. Pokud to šlo, nebyl problém zaskočit. Ráda jsem vždycky ožila tím nakukováním nových, zvědavých žáčků přes okýnko a vzpomínala na časy, kdy se za ním usmívali mí synové. Třeba se zde dočkám i vnoučat.

"Tak co, holky, už vám aspoň trošku přidali?" ptala jsem se pokaždé kolegyněk kuchařek. Žádná sláva to prý sice nebyla, ale fungovaly, to bylo to hlavní.

Ovšem co se děje teď, to mi hlava nebere. Titulky jako z hororů.

Škrtat platy nepedagogických pracovníků, Peníze školy na nepedagogické pracovníky nedostanou...dokonce se tu objevil titulek " Ať si učitelé uklízí sami". To mě trošku pobavilo. Když jsem jeden čas měla i titul "uklízečka" a u některých dam musela zkousnout ten neskutečný binec, opravdu jsem si v těch chvílích přála to samé, co hlásal zmíněný titulek. Ale to bylo vážně jen pro zpestření. Vážím si všech, kteří zasvětili svůj život pro toto povolání. Ač dávno ve výsluze, mohu směle prohlásit.

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka a jsem za to ráda dodnes. Byla jsem totiž jednou z těch, bez kterých se školy nikdy neobejdou. 

 

 

 

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 19.2.2024 20:20 | karma článku: 36,12 | přečteno: 1129x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Tak se odnaučuje kouřit!

"Víš kolik teď stojí cigára?" vyhrkl na mě bratránek do telefonu. Přesně nevím, ale těší mě, že my, jsme si tento nešvar "odhulili" maximálně za osm korun.

14.2.2024 v 19:00 | Karma: 24,47 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik