Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

Dlouho jsem prala postaru. Klasická pračka, máchání ručně a pak s prádlem šup do ždímačky. Zdlouhavý proces, který zabral klidně půlden. A u nás o to víc, že i když už vůkol běžely automatky, u nás měl přednost počítač. Jak já byla naštvaná, když pro první monstrum (tak jsem tu obludu nazývala), jel muž až kamsi do Ostravy, navíc za hříšný peníze. Děti však byly nadšený a já dál klela v prádelně a máchala a máchala!...

"Neklej holka", jako bych zaslechla hlas maminky. A jako by mi připomněla daleko horší podmínky, tam u nás doma. Zatím co jsem máchala a máchala v teploučké vodě, tam u nás byla voda ledová, ždímačka žádná a prádla celá hora. Co taky čekat v bytě se sedmi dětmi? Jako dnes to vidím. Spolu se sestrami jsme se střídaly, sice občas s brbláním, ale jinak by to ani nešlo. Pak jsme společně tahaly těžké kýble na půdu a prádlo věšely. Sice z něho cákala voda, ale to nám pranic nevadilo, hlavně, že viselo a po týdnu i uschlo. Stačily jsme si při tom i zazpívat, až se půda otřásala i nahlédnout z vikýřů na kopec Křižák, místo našeho dětství a mládí. A v duchu se navzájem ptaly, copak nás asi v životě čeká.

Hurá! Konečně automatická pračka přistála i v našem bytě. Jakpak to s ní asi svedu, ptala jsem se sama sebe. Byla to pohodička, skoro zázrak po tom všem, co vám mám povídat. Ona makala a já měla fůru času, no i na ten zatracenej počítač! Já, která odjakživa prosazovala jen můj notes, tužku a gumu, jsem tomu monstru načisto podlehla. Pohodička!

Ale zpět k té automatické vymoženosti. Jednou, to jsem zrovna zahájila jarní úklid a do pračky vložila záclony. Při té jarní námaze jsem se uložila na gauč, nožky pěkně hore a sledovala nekonečný seriál. Když v tom mě padl zrak do chodby, kde se v pěnových vlnách plavily záclony, dvířka pračky rozvalená a já na tu pohromu hleděla jak puk!

Nevěřil mi nikdo, že tohle může pračka udělat. Ani muž, ani syn, ba ani opravář praček. Než spustil program. Stále se nic nedělo, pračka ševelila, než došlo k máchání. A to i milý opravář hleděl, a komentoval.

"Je to skoro jako v Erbenovi: Vyvalily se vlny zdola", a prádlo plulo po podlaze. Já mu k tomu dodala. "Nebo jako v Titaniku!"

Tenkrát mi prý vyměnil celý pajšl a pračka šlapala dlouhá léta. Až minulý týden. Opět pár kapiček, potom víc a víc a já už nečekám, až se opět vyvalí vlny. Možná to dojde až tak daleko, že si pořídím valchu a pak pěkně ručně budu máchat, a ždímat a vzpomínat na to, že nic nebylo automatický, ale setsakramentsky zasloužený.

 

Autor: Jitka Štanclová | pátek 1.3.2024 20:43 | karma článku: 24,12 | přečteno: 572x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Tak se odnaučuje kouřit!

"Víš kolik teď stojí cigára?" vyhrkl na mě bratránek do telefonu. Přesně nevím, ale těší mě, že my, jsme si tento nešvar "odhulili" maximálně za osm korun.

14.2.2024 v 19:00 | Karma: 24,47 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik