Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

Paměť já mám jako slon, pomyslela jsem si v duchu, kam se na mě hrabou nějaký testíky, holedbám se, ale opět raději potichu. Vždyť na univerzitě třetího věku jsme zrovna o paměti měli přednášku, i testy, šlo mi to jako po másle! A hned na sestřičku vycením svůj chrup a chrlím ze sebe:

"Kopec....dívka...nebe..." sestřička se usměje a pochválí mě. A já nečekám a pokračuju:

"Kapitán...zahrada...obraz"....zde mi je udělena dvojí pochvala a já se jen pýřím. První úkol zapamatování tří slov byl už dva roky starý a ten druhý byl čerstvější.

"A jak si ta slova pamatujete? Vybaví se vám v paměti, nebo obrazně?" otázala se sestřička a já s tím druhým souhlasila. Každé slovo pro mě něco znamená. Kopec, samozřejmě naše dětství na Křížovém vrchu v mém rodném městě, dívku sebe samu a nebe, to patřilo k tomu mládí, naše sny a touhy.

Kapitána, toho si hned vybavím v uniformě, tak jako kluky z Žižkárny (školy) v rodném městě. Zahradu, tu jsme měli krásně rozkvetlou a voňavou a obrazy, tak to je vzpomínka na maminku a její malování, ta nejkrásnější vzpomínka na dětství.

"Tak vidíte sestřičko, je to vlastně jednoduchý, jó paměť já mám ještě dobrou, musím, když už píšu ty blogy"....a pro radost jsem jí ještě v klídku namalovala hodiny, a přesně určila čas, který mi dala za úkol. Prostě brnkačka. S klidným štítem i svědomím se vracím cestou domů a zdálky už vidím baráček, za jehož plotem už na mě určitě čeká krásný pes, se kterým se vždycky zdravím. Jeho jméno si taky dobře pamatuju, protože si pod ním vždycky představím toho krasavce herce, s nádherně modrýma očima...Franco Nero, lamač dívčích srdcí....a zasním se. Pesan za plotem už vrtí ocáskem a já volám: "Franco, už jsem tady" a hladíc ho přes plot po čumáčku zaslechnu jeho paničku, jak volá: "Nero, ke mně!" Krve by se ve mně nedořezal a v duchu se na dálku omlouvám sestřičce i Nerovi.

Za nějaký čas mě čeká opět lékařská prohlídka, kterou jsem málem o den prošvihla. No co, i to se stává, datum sem, datum tam. Se žádostí se všichni museli nejdřív přihlásit v takové kukani u okýnka, za kterým seděla sestřička. Podávám ji mou žádost, zatím se za mnou tvoří fronta, což moc nemám ráda a navíc samí chlapi. Všichni už jsme trošku netrpěliví, protože se uvnitř něco zaseklo.

"Kolik měříte?" ozvalo se najednou z kukaně. Trochu mě to zaskočilo, ale nahlásila jsem mou "podmíru", ale vtom se ozvalo..."a kolik vážíte", tak to jsem se až orosila a hned neodpověděla, pak jsem něco zašeptala, ale zřejmě málo, protože z útrob se ozvalo tak mohutně, že to musel slyšet až vrátný u vchodu nemocnice.

"Tak kolik vážíte ženská?" To už mi bylo naprosto jedno, kolik těch posluchačů za mnou stojí, už vím, že mám spíš sloní váhu než jeho paměť, tak to jen zachráním s baťovskou devítkou na konci a poraženě odcházím na ultrazvuk.

Jó, paní doktorko, paměť je ošidná potvůrka a já už si trošku srazila hřebínek, to mi věřte, ale slibuju, že budu pilně trénovat, na to vám přísahám, protože musím, když už píšu ty blogy....

Autor: Jitka Štanclová | středa 6.3.2024 19:45 | karma článku: 32,34 | přečteno: 2186x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Tak se odnaučuje kouřit!

"Víš kolik teď stojí cigára?" vyhrkl na mě bratránek do telefonu. Přesně nevím, ale těší mě, že my, jsme si tento nešvar "odhulili" maximálně za osm korun.

14.2.2024 v 19:00 | Karma: 24,47 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik