Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vyznání z psího nebe.

Milí páníčci. Když jsem k Vám přišla poprvé, tvářili jste se rozpačitě, až zděšeně. Jak by taky ne, hned jsem poznala, že už je tam zabydlený jeden podnájemník a taky na mě pěkně zavrčel. Ale já se jen tak nedala, vždyť můj bělostný kožíšek se k jeho černým chlupům nedal přirovnat!

A navíc, nebyl rodu ženského a ten si přece pořádek umí sjednat. Ale to jen přeháním, ve skutečnosti za mnou nebylo vůbec lehké období, kdy se u mě střídali páníčci, až jsem vlastně nevěděla, čí jsem. I mě se srdíčko klepalo strachy, když jsem stála ve dveřích, ale hned se mě u Vás zalíbilo. Trochu jsme si s černým bráchou vysvětlili podmínky, ale jinak musíte uznat...vůbec jste do toho nemuseli zasahovat, vše probíhalo v klidu. Před domem jsem se sice musela trochu zviditelnit pořádným štěkotem, ale to jen proto, aby všichni věděli, že jsem tu nová. Na zahradě jsme se s bráchou vyřádili, jak se patří. Co tam se našlo neprozkoumaných zákoutí a děr, u kterých jsem strávila mnoho času. Očkem jsem Tě paničko sice hlídala, abys mě neutekla, to ze strachu, abych nezůstala sama. Co bych si počala? Pohlazení a pošimrání za ušima, to dokáže ocenit jen ten, který strádal. Sice jsem se Vás něco natrápila, když byly zdravotní problémy a museli jste se mnou zajet do míst, která zrovna psi nemusí, ale vždycky jsem už byla ráda, že ten hodný pan doktor pomohl a já už jela DOMŮ. A čas tak rychle běžel! Přišel den, kdy nás opustil můj černý brácha a věřte, bylo tu smutno. Páníčci si ale na tu bolístku adoptovali bráchu jiného, kterého nějací "lidé" vyhodili z auta, napospas osudu. (To vám řeknu teda něco od plic a za všechny svoje kamarády, vážení rádoby pejskaři! Když už se rozhodnete si nás pořídit, pak v tom vytrvejte! Kdybysme měli my tu moc, kolik z nás by při volbě páníčka rozhodlo jinak.)

Tak nový bráška obohatil zase psí smečku, ale já už na jeho divoké hrátky neměla tolik sil, skákal jako srnka, kdežto mě se věk rapidně zvyšoval. Byl to přesně rok, kdy jsem si sáhla doslova na dno. Ještě jsem vnímala, jak se mnou uháníte do města, do té psí nemocnice. A tam můj hodný pan doktor pronesl větu, kterou jste už vůbec nečekali. "Ještě jí dáme šanci, pokud bude bojovat!" A věřte, že já bojovala a moc. Už proto, že Ty páníčku jsi tak laskavě se mnou sdílel po celý týden ty nepříjemné kapačky, ale díky nim mě bylo umožněno prodloužit si svůj čas o celý rok! A to v psím životě znamená mnoho. Stihla jsem ještě udělat vylomeniny na zahradě, když svou zbrklostí jsem se ocitla v potoce a taky v rozžhaveném ohništi. Pak ještě poslední, krásné Vánoce strávené s Váma.... až do minulých dní. To už můj požehnaný, osmnáctý věk, výrazně zaklepal na to psí nebe, odkud se ozývám. Nesmutněte, je mě už dobře! Takovým množstvím lásky a péče, co jste mě poskytli, se může pochlubit málokterý pes a za tu Vám všem moc děkuji. Vaše Belinka

Autor: Jitka Štanclová | neděle 10.3.2013 12:41 | karma článku: 26,18 | přečteno: 1192x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, nevzrušuje se Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik