Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já do té školky nepůjdu!

Zastavuji se na chvíli a prohlížím si malé školáčky, někteří zrovna poprvé míří do školních lavic. Jiní jsou teprve předškoláky a právě spěchají do školky. Kdopak se to matce usilovně vzpouzí, nojo, sousedovic Jiřík, spustil mohutný řev. "Nechci do školky, nechci!" Ohlížím se pořádný kus zpátky, do minulosti. Koho mně ten Jiřík asi připomíná? Moc dobře vím, že mne samotnou.

"Nedá se nic dělat, Jitka musí do školky", vyslechla jsem tento hovor rodičů, který zazněl z pokoje. Okamžitě mě přestalo bavit hrát si s panenkou. Školka, pro mě znamenala něco, jako ten nejhorší trest, který si na mě mohli vymyslet. "Já do té školky nepůjdu", vyletělo to ze mne, jako střela. Až jsem se sama podivila, jakou kuráž jsem právě prokázala. Strach ze školky byl větší, než jsem si myslela. Ale bylo to marný, už je vše rozhodnuto, maminka musela nastoupit do práce. Tolik hladových schůdků přede mnou, já byla ten nejmenší. Nejstarší sestry už sice pracovaly, pomáhaly jak se dalo, ale taky měly svůj život.

První den, mě do školky, samozřejmě doprovázela sestra a sousedovic děti, druhá sestra šla pro jistotu pár kroků za náma, asi ze strachu, co bude následovat. Tušila správně. Pokud mě všichni stále ujišťovali, že nejdem do školky, ale za mamkou do práce, byla jsem v pohodě. Jakmile změnili směr chůze, bylo zle. Bože, jak já jsem ale vyváděla, to musel být na mě pohled. Když se tyto scény, pak opakovaly další dny a sourozenci prohlásili, že už mě vodit nebudou, nastoupil na "převýchovu" otec. Nestrestal mě, ale stačilo, aby se jenom rozlobeně podíval.

A tak Jituška změnila taktiku. Do školky se nechala klidně dovést, vzorně, jak se patří na skoro školačku. Sotva se však za mnou zavřely dveře a já způsobně pozdravila učitelky, zrovna tak způsobně, jsem se dovolila na WC. Ale kdepak záchod, ten mě nezajímal! Hlavně do šatny, tak aby mě nespatřila uklízečka a pak hurá k domovu! A když to nevyšlo takhle po ránu, stačilo jít na procházku, kde jsem si vybrala místo pěkně vzadu a útěk byl zaručen. Doma jsem se cítila nejvíc v bezpečí. Vůbec jsem se nebála a trpělivě přečkala tu dobu sama, až do příchodu některého ze členů rodiny. Dodnes mě nejde na rozum, že mě nikdy nikdo ze školky nehledal, nepostrádal.

Představa, že bych měla ve školce spát, mě děsila ze všeho nejvíc. O čaji s mlékem, rybím tuku, který cítím na jazyku ještě dnes, ani nemluvím. O můj panický strach při cestě ze školky, se taky postarali kluci Havlíčkovi, kteří posedávali na zídce a se smíchem pokřikovali známou říkanku...Černoušek Bubu, má černou hubu a nožičky skládací a prdýlku foukací..." Jak já se panečku styděla! Samozřejmě, že jsem se v této rýmovačce trochu viděla. Už ty moje černé oči, vlasy a pak i příjmení začínalo na Bu....Nejraději bych ty kluky roztrhla, ale byli v převaze.

Přesto jsem školku nakonec zvládla, však se taky už blížila doba vyššího postupu a to do první třídy! Přece se nenechám zahanbit a tak jsem raději přestala jančit. Jsem moc ráda, že se toto mé martyrium odehrálo před mnoha lety, dnes bych těmi svými útěky, zadělala na průšvih hodně lidem. Tenkrát se to asi tak nebralo, aspoň o ničem nevím. 

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 15.9.2014 11:15 | karma článku: 12,37 | přečteno: 1042x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik