Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cenný pocit jistoty, k nezaplacení.

Jsou cesty, které by jsme raději nepodnikli, vynechali, nebo raději zrušili. Jsou to návštěvy lékařů a týkají se každého z nás, bez rozdílu. My ženy, míříme trochu do jiných oddělení, jako naši protějšci. Pravidelné preventivní prohlídky gynekologie a mamografie. Je na každé z nás, jak zodpovědně se k nim postavíme.

"Kam jedeš", ptávají se často mé známé. "Jé, na "gyndu", no taky bych měla, nebyla jsem tam už pár let. Ale jak jednou začneš s doktorama, je to špatný", obhajují většinou svou absenci. Taky jsem tak jeden čas uvažovala a málem se mi to vymstilo. Paní doktorka tehdy nebyla nadšená a dala to taky pěkně znát. "Vy ženský jste hrozný, nedáte si říct a pak když je ouvej, řvete mi tu, jako malé školačky". Měla naprostou pravdu. I já řvala a svolávala toho nejvyššího, aby vše dopadlo dobře. Asi mě vyslyšel a já se tak stala vzornou pacientkou, docházející s přesnou pravidelností na veškeré kontroly.

Málo platný, ženy mi jistě dají za pravdu, že každé vyšetření prožíváme už několik dní předem. Co kdyby, ptáme se? Ta hrozná mrcha nemoc, jejíž název ani raději nevyslovuji, si zařádila už párkrát velice blízko mne. Pár let, tak prožívám každou kontrolu svých blízkých spolu s nimi, a s úlevou hltám každou zprávu o výsledcích.

Dnes byla řada na mně. Nekonečné minuty v čekárně, soucitné vzájemné pohledy nás čekajících. Jsou to chápavé pohledy, jsme přece všechny na jedné lodi. Z nervozity mám přečtené cedulky a nápisy i pozpátku a čas se tak vleče! Konečně částečná úleva, první vyšetření je v pořádku, ještě honem na mamograf. Vyšetření netrvá dlouho, vše jde jako na drátku. Ale pak to čekání na výsledek! Každá visí očima na dveřích, ve kterých se objeví doktorka a čekáme na to své jméno. Konečně slyším, jako ve snu, to své a rentgenuji teď pro změnu já ji, jak se tváří. "Je to dobré, paní Štanclová", slyším a s úlevou vydechuji. Nejraději bych ji objala, aspoň hluboce děkuji. V rychlosti píšu tu nejhezčí esemesku a pak vyrážím ze dveří, jako střela. S radostí, vstříc blížícímu se jaru. Stavím se i pro kytku, třeba frézii, udělám si ještě větší radost. Hned se člověku zdá svět krásnější a taky že je. Je hezčí o pocit jistoty, který se nedá koupit. Díky za něj!

Autor: Jitka Štanclová | pátek 6.3.2015 14:19 | karma článku: 13,61 | přečteno: 642x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik