Ale ty nejsi moje babička, tak neraď!

19. 04. 2015 15:50:04
Stojím právě u okna a zálibně sleduji dnešní počasí. Vydařilo se, navzdory předpovědím, škoda být doma. Jen co dodělám štrůdl, vyjdeme si s Rexíkem na špacír. V tom slyším prudké kvílení brzd a troubení. Tentokrát jim to vyšlo, řidič jen něco zakřičel z okýnka a posléze odjel. Inu, jaro je tady se vším všudy, mnozí zkušení vyrazili na svých kolech. Bohužel i ti nezkušení.

Z okna vidím opět známé tváře. Tentokrát jsou to dvě dívenky, ve věku asi 5 a 7 let, jedoucí na jednom kole. Šinuly si to z kopce pěkně rychle, přímo na hlavní silnici, kde se pak otočily a pokračovaly zpět na kopec. Vídávám je tady teď každý den, společně s jejich brášky, o málo staršími. Čtyři děti, jako stupínky, k nim se občas přidá ještě někdo. Ti zase pro změnu z kopce závodí.

Asi před třemi dny, kdy jsme pracovali před domem, se kluci na kolech proháněli celé odpoledne, až do setmění. Občas přibrzdilo auto a s nadávkami pak pokračovalo dál. Pro hochy to byla jen sranda. Sledovala jsem tuto rally a přiznám se, že jsem docela váhala, zda se ozvat, nebo ne. Klid jsem samozřejmě neměla. Nestarej se, nejsou to tvoje děcka, to se mně stále honilo hlavou. Ale po pravdě, kdo z nás by pak žil s tím svědomím, že nezasáhl, když se pak něco stane? Náhoda tomu chtěla, že šla zrovna kolem babička jednoho z chlapců. Oslovila jsem ji tedy, jestli ví, jak zde kluci závodí. Nebylo jí to sice moc příjemné, ale slíbila, že klukům domluví.

Ještě si moc dobře pamatuji dobu, kdy byli synové malí a proháněli svoje kola, co to dalo. Ale tak nějak věděli, jak daleko se svými možnostmi můžou zajít. Jejich věčně sedřená kolena, a roztrhané tepláky, to bylo téměř každodenně. Na silnici však měli přísný zákaz, nejen oni, ale i ostatní jejich kamarádi, co tu bydleli. Prostranství, kde se mohli vyřádit, tu bylo a je stále dost. Panovala zde taková úmluva, že platilo slovo dospělého a děcka z toho měla jaksepatří respekt. A vše bylo tedy v pohodě.

Od hovoru s babičkou kluků, uběhly sotva dva dny, ale jejich závody stále pokračovaly. Kvílení brzd a troubení řidičů však taky. V tom vidím, jak kluci i s koly běží za smrčky a snaží se schovat. Nejdřív jsem nechápala, myslela jsem, že hrají na schovávanou. Vlastně to svým způsobem byla. Po silnici totiž pomalým tempem projíždělo policejní auto. Kluci ani nedutali, jen já si troufla promluvit do toho ticha. "Vidíte hoši, pořád vám to tu říkáme, nejezděte po silnici a nedáte si říct, tak vám to asi přišli říct policajti sami", pronesla jsem zkušeným hlasem. Vzápětí se však ozval slabý, přesto rozhodný hlásek jednoho z "pachatelů". "Ale ty mně nemáš co radit, nejsi moje babička".

A máš to, bábo, i s poučením a dobře ti tak, nemáš šmírovat a raději si hledět své práce, jsou tu povolanější, než ty! Ale moc dobře, že nejsem tvoje babička, jinak bych tě přehnula pěkně přes koleno, sice bolavé, a nandala ti pár výchovných. Ale toto vše, jsem si raději řekla už jen pro sebe, co kdyby hošani na mne zavolali linku bezpečí.

Autor: Jitka Štanclová | neděle 19.4.2015 15:50 | karma článku: 21.75 | přečteno: 969x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 250 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 427 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 108 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 590 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...