Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chceš vědět co tě čeká, tak si zaplať.

S věštci, vědmami a kartářkami, jako by se roztrhl pytel. Jak však mezi nimi poznat ty, kteří dostali tento dar do vínku a skutečně do nás "vidí" a poradí?

Tuto otázku jsem si pokládala v poslední době často. Zvlášť když jsem kvůli nachlazení, byla nucena polehávat a brázdila tak po televizních kanálech. Překvapilo mě, že už v ranních hodinách, na mne z obrazovky jukla tvář neklidného výrazu, která sama o sobě nebudila právě dojem člověka, kterému bych vložila svůj osud do rukou. A čím víc minuty utíkaly, tím nervózněji klepala předlouhými nehty o desku stolu. Avšak telefon ne a ne zazvonit. Vystřídala jsem ještě pár podobných stanic, a scénář byl poněkud stejný.

Před pár lety, mi kamarádka sdělila. "Objednala jsem tě ke kartářce, musíš jít se mnou". Po pravdě řečeno, nechtělo se mi a ani jsem si nebyla jistá, zda chci nějak dopředu vědět, co mě čeká. Brala jsem to proto spíš humorně. Nic zásadního, mi však nesdělila, jen obecné věci. "A co se jí platí, nebo jak to probíhá", ptala jsem se kamarádky. "No dáš jí stovku, ona si sama neřekne, my s holkama to tak děláme vždycky". Ke kartářce, ale už jiné, mě pak dostala ještě jednou. Tentokrát jsem tak nějak cítila potřebu slyšet pozitivní zprávy o nemoci v rodině, což mi také potvrdila. Tím jsem svou zvědavost a touhu po pátrání v osudech ukončila.

Až opět nyní, když jsem ovladačem "šmírovala" televizi. Byl zrovna předvečer dne, kdy měl syn skládat důležité zkoušky. Jako každá máma, i já to prožívala už několik dní předtím, ale přece to na sobě nedám znát, pěkně jsem to napětí dusila v sobě. A právě jsem klikla na usměvavou tvář kartářky, která pozitivně odpovídala jedné paní na dotaz, zda vnučka udělá maturitu. "Tak Jitko, teď nebo nikdy", dodávala jsem si odvahu. "Budeš pak klidnější a konečně se pořádně vyspíš" a už jsem popadla telefon a vytáčela číslo z obrazovky. Ale ouha! Ozval se záznamník, který mi sděloval, že jsem se sice dovolala do kýžené televize, ale že mám vydržet, až bude mít kartářka volnou linku. A spustila se melodie. V mé rozpálené hlavě, ale začalo šrotovat varování a telefon jsem vypnula. Započala jsem právě druhou minutu a z mého účtu, zmizelo nenávratně sto čtyřicet korun. Ano, četla jsem na liště obrazovky, (sice napsáno malinkým písmem), že hovor stojí sedmdesát korun za minutu, ale nedomyslela jsem, že i hovor se záznamníkem. Tak takhle to tedy je. Paní, co právě hovořila s kartářkou, hovor trval patnáct minut. Pokud bych telefon držela dál, vše bych zaplatila a ještě zdaleka neměla jistotu, že se dovolám. 

Inu, neznalost neomlouvá a člověk se učí celý život. Jsem přesvědčena, že nejsem zdaleka jediná, kdo s tímto nepočítal a možná držel sluchátko kdoví jak dlouho. Já jsem po tomto "hovoru" stejně neusnula a byla štěstím bez sebe, až když mi druhý den, zazvonil mobil a v něm se ozval hlas syna..."mami, mám to!"

Hluboce si vážím lidí, kteří jsou obdařeni tímto darem a věští z čehokoliv. Věřím, že mnoha lidem, kteří se ocitnou v těžkých životních situacích, tak pomohou. Ale přesto, se mi zrovna tento způsob komunikace, zdá poněkud nešťastný.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 15.6.2015 9:21 | karma článku: 12,92 | přečteno: 538x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Mami, jak jsi to dokázala?

To mi vždycky vrtá v hlavě, kdykoliv si na tebe vzpomenu. Zvlášť dnes, kdy se slaví Mezinárodní den matek.

12.5.2024 v 12:52 | Karma: 36,26 | Přečteno: 2586x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Poštovní schránka na rohu ulice...

Tak tuhle báseň, kterou se mnozí z nás učili, jako já, zná snad každý. Zrovna tak má každý z nás poštovní schránku, jako já. Sice nekvete modře, ale vážit by si jí mohli aspoň pošťáci.

7.5.2024 v 19:06 | Karma: 20,33 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 25,11 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,32 | Přečteno: 700x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 358x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 658
  • Celková karma 27,94
  • Průměrná čtenost 886x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik