Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pozor, na obzoru krávy!

Nebo to byl přelud, fata morgána? Nikdy si nemůžeme být jisti, na co narazíme přímo za humny. Prostě, jen tak náhodou.

Asi před čtrnácti dny, když mrzlo a napadla aspoň trocha sněhu, právě sleduji z okna manžela. Byl venčit psy. Vždycky byla Sára první v cíli, tentokrát však tempo vedl překvapivě muž.

"Copak se stalo, že tak ženeš", volám na něho.

"Tomu nebudeš asi věřit, ale kousek odsud za barákem jsou krávy, šest, počítal jsem je", dodal udýchaně.

"Dobrej vtip, ale mě ven nedostaneš, vařím", zasmála jsem se jeho pokusu.

"Ty mně prostě nevěříš, vem foťák a pojď"!

Na tom asi něco bude, napadlo mě, jinak by na tom tak tvrdošíjně netrval, blesklo mně hlavou. Popadla jsem foťák a s vidinou, jak oslním ostatní blogery fotkou krav ve sněhu a mrazu, jsem pelášila po boku manžela a našich hafanů, vstříc jistému dobrodružství.

Ale ač jsme se rozhlíželi po údajném místu objevu, nikde nic, natož krávy, navíc ani jediná stopa ve sněhu.

"Jasně, kde by se tady taky vzaly krávy! Kravíny jsou zrušeny už řadu let, viděls srnky a děláš tady machra a nebo jsi mě chtěl vytáhnout ven, to je celý", začala jsem podezíravě a hlavně nahlas peskovat muže. A to už začal i on pochybovat.

"Panebože, že bych na tom byl tak blbě, že nepoznám krávu od srnky, to budu za pěknýho blbce", brblal si pod fousy.

"Ale já ti věřím, začala jsem ho utěšovat" a zamítla jeho návrh hledání jakýchkoliv stop, třeba kousek dál.

O víkendu se sešla celá rodina a téma "šesti krav", bylo předhazováno manželovi stále.

"Copak asi dělají kravičky,...půjdem se podívat na kravičky, nebo,... a nebyla mezi nimi i Milka", to byly nejčastější vtípky na manželův účet.

 

Uběhl týden a já, jako každý den, vyšla se psem na pole. Do míst, kde mám krásný rozhled, vždycky pustím Rexe, aby se proběhl a užívám si klídku a třeba focení. Krásný pohled na věž kostela a opačně zase na les. Úplná idylka, jen my dva, já a pes.

Najednou jsem narazila na stopy. Fůru stop, které se táhly po celém poli, k lesu. Jasné stopy skotu, byly navíc čerstvé. Chodím v ta místa každý den a včera zde nic nebylo. Pelášila jsem s tou zprávou domů.

"Vidíš, já to říkal a nikdo mně nevěřil", radostně spílal muž. "Už jsem si fakt myslel, že mám halucinace!" I já jsem musela přiznat, že se mi ulevilo, třebaže jsem krávy "naživo" neviděla, ale tohle byl přece trošku důkaz.

Rozluštění celé záhady přišlo za pár hodin. Sotva jsem dosedla na židli, v našem babinci, spustila jedna z přítomných žen.

"Tak co, vidělas kravičky?" Zůstala jsem jako opařená, byla jsem si jistá, že o případu s kravami jsem s nikým raději nemluvila.

"No, jak to víš, muž něco viděl před týdnem"....vykoktala jsem.

"Ale prdlajs, to zas nevím já, jen jsme tě dnes viděli se psem na poli, od nás z kopce tam je krásně vidět. No a kousek od tebe bylo to stádo, hned za tím záhybem, možná jsi ho neviděla", vysvětlila situaci.

"Jaký stádo, krávy?"

"Kdepak, Jituško, to jsou přímo bejci", upřesňovala kamarádka, "utekli už před časem z jedné farmy", ale neboj, jsou krotcí", rádoby utěšitelsky doplnila informaci.

Teď už mi bylo vše jasné. Vlastně i v televizi byl jeden případ o útěku býků, někde na druhém konci republiky, vzpomínala jsem na tu zprávu. Je vidět, že stát se může opravdu leccos.

Manžel nám naše vtipkování na jeho osobu odpustil, já zase jemu neměla za zlé, že na tu dálku jaksi nerozlišil rozdíl mezi krávou a býkem, ale to není podstatný.

Jedna věc je jistá. Krotcí, nebo ne, raději se jim příště vyhneme.

 

Autor: Jitka Štanclová | středa 3.2.2016 14:04 | karma článku: 18,34 | přečteno: 696x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik