Proč nejsi větší ...

10. 08. 2017 21:33:36
...aspoň o pár cenťásků? Tenhle hit jsem si denně broukala od těch dob, co jsem ho slyšela poprvé. Bylo mi to však houby platné.

Svou "výšku" téměř nad zemí, jsem tím neznásobila. To, že jsem při tělocviku v řadě stála až na konci, s tím jsem se smířila, nedalo se nic dělat. Byla jsem vlastně první, i když od konce. To, že mi při recitaci museli dávat mikrofon naležato, bylo vlastně taky poněkud originální, jak jsem však pochopila až později. Že jsem nedosáhla na domovní kliku a musela čekat, až přijde někdo z našeho baráku, to mi dodnes se smíchem všichni připomínají.

"No a co, tak jsem tam vystála důlek, který je tam dodnes!" bráním se a každému pak dotyčné místo ukazuji. Někdo má pomníky, já zase stupínek u dveří. Na pohled z "nízka" si prostě zvyknete. Zvlášť, když pak protějšek, ani děti příliš nevyčnívali nad normál.

Ale jednoho dne se pod našimi okny objevila návštěva. Synovec z Valašska, který se k nám vydal hezky sportovně, na kole.

"Tož vítej, synku!" S radostí na něho mávám z okna a už oba s manželem šupeme ze schodů, přivítat ho. "No tys nám ale vyrostl!" křičím na něho, protože k tomu, abych ho pevně obejmula a vlepila pořádnýho hubánka, si musím vyskočit na lavičku. A když vešel k nám do bytu, najednou bylo všude plno, zdálo se mi, že skoro až ke stropu. Ten pocit se za chvíli vytratil, až když si sedl za stůl.

Byla to však velice milá návštěva, inu, jako s každým z rodiny, s kým se setkáme. Už dávno se nedojímám nad přáním "proč nejsi-nejsem větší". Každý má totiž ty svoje výhody. My, spíše při zemi, bez problémů najdeme třeba houby, borůvky, nemusíme se tak moc zohýbat. A co třeba nějaký poklad, ten máme šanci taky uvidět dříve, než ti velikáni. A nebo, když půjde někdy do tuhého, snadněji se schováme. Tak nač se trápit?! A co bych si počala, když bych byla přerostlá? To už by mě mí drazí synovečci a neteřinky neoslovovali "to je naše malá teta" a to by mi vážně moc chybělo!

Tak se tu zčistajasna zjevil

Velkou pomoc mi prokázal při sundávání záclon

S Rexíkem se pomazlil

I Mrazíka si zahrál

A hlavně, potěšil svou přítomností.

(Věnováno synovci Zdeňkovi)

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 10.8.2017 21:33 | karma článku: 24.04 | přečteno: 827x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1298 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...