Foto

Za babičkou jednou přiskákala pračka až do kuchyně. Nekecám! Asi jí v koupelně bylo samotné smutno.:-))

Tatramatka, osmdesátá léta.

Foto

Co to tu tluče a mlátí.To nic to jenom naše automatka se snaží o ždímaní. Jo to byla první tatramatka plněná vrchem, která dokázala pochodovat. Ale neskutečný pomocník a v řadě další myčka a sušička. Už bez nich nechci být.

VF

Moje pračka už slouží hoooodně dlouho. Když byla "mladá", také nás vyplavila. Proto ji nenechávám doma samotnou, když pere. Po každém vyprání ji pohladím a poděkuju. Nekecám.

Foto

Jitko, někde na půdě mám dvě valchy schované ... když bude nejhůř.

Foto

Tatramatky, to bolo veru rodeo. Veru aj technika môže zlyhať, rovnako ako človek.

Foto

Milá Jitko, díky za pračky... Vzpomínáme co se jen naše maminky nadřely s prádlem, naše maminka prala na valše skoro každý pátek byla "opera". A ty první elektrické pračky byl vyráběny po domácku, a pak přišly slovenské Tatramatky, ty ještě "tancovaly" po celé koupelně. Teď už je to lepší, Ale i tak se stane... Zrovna nedávno se mi stalo, že jsem si nevšimla, že se mi při praní vysmekla hadice na vodu, a zatím co jsem klidně "laborovala" na počítači, voda z pračky vytekla na podlahu, pak ne chodbičku pod koberec. To mě opravdu naštvalo - spousta práce navíc. No jo, mohla jsem si za to sama, to mi patří, mám být pozornější. Tož tak. Díky za úsměvný příběh běžných trablech a starostech nás, hospodyněk. Ba chvíli bude jaro, tak přikládám básničku" kterou znám z dětství.

Máchala maminka košiličku,

potom ji sušila na sluníčku.

Vypraná košilka pěkně voní,

ustro se děťátko, ustroj do ní.

MV

Zdravím Jitulku Máchalovou a moc s pěkně jsem si pocet! O tohle všechno napětí a radosti mladí přicházejí, protože např automatická pračka je pro ne automatickou věcí. Ta slavnost, když k nám domů přivezli první tatramatku...

Foto

Marku, moc zdravím a těší mě, že ses ozval. A díky za to úžasný jméno!

Foto

Zaplať pán Bůh tohodle jsem zůstal ušetřen, ale plynový kotel mě vyplavil. Přepadová hadička švihala jako mamba a stříkala vodu jako kobra jed.

Vašek

Foto

Vašku, to byl teda mazec! A vůbec co se týká plynu, to já jsem strašpytel

Proto nikdy neodcházíme z bytu, když pračka pere (někteří to tak dělají - zapnout pračku a klidně jdou třeba do kina).

Foto

Jitko, vzpomínám, že jsme měli sice časem poloautomatickou pračku (tzn. jeden prostor byl na praní druh, po vyprání přehodit do vedlejšího-ždímačky...)a stejně z prádla po pověšení též na půdu...kapala voda

Foto

Jé, to je stejná vzpomínka a taky ledová voda? V těch starých barácích to vůbec nevadilo, když na půdě kapala voda. Já, protože jsem byla malá, tak jsem si musela vždycky stoupnout na dřevěný práh a pak věšet. Prádlo bylo těžký, jen ty tepláky a punčocháče, to byla síla. Olčo, moc zdravím a přeju príma dny.

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik