Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A ty se válíš a potíš v Alpách!

Nerada cokoliv plánuji. Ale toto přišlo prostě naráz, bez upozornění. Leckdo si pomyslí, zase nějaká ukřivděná důchodkyně, která pořád naříká a přitom se válí v Alpách.

Ale nesuďme nikdy nikoho předem, ono se to mnohdy nevyplácí.

Ten prvotní signál přišel v noci ze čtvrtka na pátek. Místo krásných romantických snů, mě probudila ostrá bolest na mandlích. A když jsem pak chtěla vstát, zamotal se mi celý svět a mně bylo jasný, že něco není v pořádku.

"Jo, děvče", řekla jsem si sama pro sebe, "všude řádila chřipka a různý choroby, jen u nás prostě nic. A to by asi nebylo spravedlivý, rýmičku nemáš, tak nezoufej a trp, hlavně potichu!"

Rýma se opravdu nekonala, ale i to ostatní stálo za to. Jsem však ze staré školy, safra něco vydržím, i proto jsem odmítala nabízené rozpustné a jisto jistě zaručené přípravky, kdy jen po přečtení příbalového letáku, se mi udělalo pěkně šoufl.

Tak tudy cesta nepovede, holka. Jen si vzpomeň na mamku, vždycky zachovala chladnou hlavu ve všech situacích a hlavně zdravý rozum. Léčila všechny naše neduhy, prdíky, rozbitá kolena vším, co rostlo v okolí, raději přímo na zahrádce. A nebo jen cenově dostupné věci z drogerie, či lékárny.

Tak jsem popadla cibuli, nakrájela ji na jemno, smíchala s medem a po lžičce užívám už od pátku. Nezbytnou součástí a kamarádkou od narození, nám však vždycky stála bok po bohu Alpa. Odjakživa! Jak bych na ni v tom rozpoložení mohla zapomenout!

Alpa mě nikdy nezklamala, tedy jen jednou, ale to byla jenom moje chyba. To když jsem na radu maminky nanesla na bolavý krk šátek namočený v Alpě, na ten dala mikrotenový sáček, ale to vše mělo být jen chvíli, a já při tom všem prostě usnula. Následky byly bolestivé, krk se zapařil až moc a spálená kůže bolela, jako čert!

A tak se Alpička od pátku usídlila v mém příbytku. Potírám si s ní celé tělo, rozprašovačem odháním přítomné bacily odevšad, i z lůžka. Dělám zábaly krku, ale už opatrněji. Inu, spotřebovala jsem jí už dost.

Během mého prodlouženého víkendu jsem tedy musela odmítnout dvě pozvání na výlet a pak jen tiše zavzlykala do peřin.

"Ty se tady válíš a potíš v Alpách a holky zatím pořádají další bezva tvarůžkový babinec a výlet bůhvíkam. I do ZOO jsi mohla jet!"

 Ale přitom bezpečně vím, že jaro teprve nakukuje a ty moje Alpy, mě brzy vyléčí!

 

                                                      Moje zátiší s Alpami

 

 

 

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 13.3.2017 14:23 | karma článku: 24,07 | přečteno: 673x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Loňské závody ve Špindlu řeší policie, lyžaři už plánují další. Ještě dražší

24. dubna 2024

Premium Zatímco se detektivové protimafiánského útvaru NCOZ zabývají podezřením na dotační podvod v...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:44

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik