Klidně se vsadím! Ale o co?

6. 07. 2017 13:47:54
Ruku na srdce, kolikrát jsme všichni měli tohle pokušení, zarputile trvali na svém a byli ochotni vsadit se o cokoliv.

Já se kliďánko přiznám. V dobách útlého dětství, jsem se s dalšími vrstevníky klidně vsázela, že o půlnoci projdeme hřbitovem, až k márnici. Že jsme byli spíš nadšení a "prsatí" před staršákama, než odvážní (včetně mne) to už je druhá stránka věci. Duhové, cucavé špalky, jsme však po zásluze dostali a to bylo to hlavní. Že jsme od nich měli na dlouhou dobu odřené celé patro v puse, o tom nikdo raději nahlas ani necekl.

Ještě jednou jsem se pak vsázela. Spolu s kamarádkou Ivou, jsme ve sporu s mým mužem urputně hájily název písničky Jawa 250 od Věry Špinarové, kdy můj muž tvrdil, že jde o Jawu 350. Samozřejmě jsme vyhrály. Ale sázku v podobě sladkého likéru, jsme pak proklínaly ještě mnoho let. Tohle opravdu nebyla ta správná volba a vinětu této pochutiny jsem nadobro vyřadila ze svého života.

Sázka může být i sladká, až přesladká. Jedna z mých sester hrozně toužila po vlně, kterou vlastnila sestra druhá. Tehdy to byla velká móda křiklavých barev, které lehce nadchly, ale že vlna kousala jak tisíce blešek, to už nikdo tak neřešil.

"Prodej mi tu vlnu, budu hrozně ráda a udělám cokoliv," žadonila Zdena pořád dokola. Druhá sestra byla zprvu neoblomná, ale pak dostala nápad.

"Tak dobře, Zdeno, dostaneš tu vlnu, když sníš čtyřicet věnečků, co jsem právě upekla", sdělila Dana svůj záměr. Jenže špatně odhadla sestru. Ta sedla za stůl, pojídala jeden věneček za druhým, až zůstal úplně ten poslední. Ten slupla, jako by byl teprve první, mlaskla, mrkla na překvapenou sestru a dodala. "Klidně bych si dala ještě další!"

Sázka však může mít i zdaleka opačnou příchuť. Jeden můj známý mi vyprávěl zážitek s dětství.

Bylo mi asi třináct, byl jsem zrovna u bráchy, už byl ženatý a měli doma narozené mimino. Budoucího fotbalistu, jak si přál jeho otec. My s bráchou jsme se vrátili z fotbalu, kde mě učil nejen kopat do mičudy, ale i to, jak se pije pivo. To víš, frajeřil jsem, jako správný puberťák, spolu s bráchou jsme tak nějak zapíjeli to malé škvrně. Taky jsme na něho dělali různé cukrbliky, kterých on nedbal, měl totiž jinší problém. Ten jsme taky za chvíli ucítili. Brácha znalecky rozevřel plínku, na které se "skvěla" tuhá nadílka mrněte, podíval se na mě, pak znovu na to nadělení a zřejmě z pivního oparu dostal nápad.

"Jé, brácho, pojď se vsadit", zařval mi trošku šišlavě do ksichtu.

"Dám ti padesátku, když vezmeš to hovínko do zubů a přeneseš tady na ten papír", ukázal na připravené místo doručení. No, mně se zatmělo před očima, ale pak mi asi i vlivem toho piva, začala šrotovat v hlavě ta suma pa-de-sát korun! Na tu dobu to bylo hodně peněz, který jsem já, usmrkanec, nikdy neměl.

"Holka, co ti mám povídat, já to udělal, teda podotýkám, že se zavřenýma očima, ale té padesátky jsem si pak sakra považoval!"

Tak vidíte, každá sázka má vždycky něco do sebe. Někdy sladká, pak zase s jinou příchutí, ale jedno mají společné. Vždycky se na ně dlouhá léta vzpomíná.

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 6.7.2017 13:47 | karma článku: 19.10 | přečteno: 1640x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 4 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 20.19 | Přečteno: 241 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.82 | Přečteno: 159 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.00 | Přečteno: 9117 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...