Já chci dršťkovou!

28. 07. 2017 20:13:39
Zvolal náhle můj muž, když jsme zrovna míjeli jedno rychlé občerstvení. "Tu ti můžu dát klidně tady a zadarmo", zasmála jsem se sama svému vtípku.

Ale pak jsem ho stejně následovala do lákavého pohostinného zařízení.

"Tak si ji dej, já zatím nakoupím nějaké maso", sdělila jsem hladovému muži a začala vybírat lákavé, čerstvé produkty.

"Ta je dobrá, dej si taky, fakt nebudeš litovat", přesvědčoval mě a ani tolik nemusel. Polévka totiž rázem provoněla celý obchůdek. Tak jsem si ji taky dala. A jak jsme tak stáli vedle sebe a ve stoje pojídali tuhle dobrotu, zasnila jsem se a přenesla o mnoho let zpět.

Byly zrovna prázdniny, spolu se sestrou a bráchou jsme cestovali za rodinou na Valašsko. Všichni ještě školou povinní, já nejmladší "vejškrabek", jak mi s oblibou říkali. Cesta vlakem byla složitá, únavná, zpoždění, přesedání a spolu s tím hlad, žízeň a my téměř bez peněz.

"Dáme nějakej gáblík", pronesl brácha důležitě, už proto, že měl za nás zodpovědnost. A jelikož jsem svého jediného bráchu ctila a poslouchala na slovo, cupitala jsem za ním, zrovna jako ségra. Na přerovském nádraží bylo rušno, stouply jsme si obě k vysokému stolku a trpělivě, hladově, čekaly na bráchu, který stál frontu na jídlo. Za chvíli se už blížil k nám, v ruce velkou misku kouřící, voňavé, dršťkové polívky.

"Ségry, smůla, drobásky vystačily jen na jednu porci, ale my se podělíme, že?" zazubil se na nás, tak jak to uměl jen on. Chvíli jedl z misky, pak sestra, ale já, jelikož jsem byla prťavec těsně při zemi a stolky byly moc vysoké, neměla šanci. Proto mě brácha chytil v pase, nadzvedl a přikázal.

"Slopej polívku, rychle!" No to bylo něco na mě. Už ta potupa, že mě před zraky všech musí zvedat! V rychlosti jsem však stihla pár lžic, ale styděla jsem se, až mě polévalo horko.

"Já už nemám hlad", vypískla jsem a on mě pustil zpátky na zem, určitě rád, protože polívky v misce rychle ubývalo. To mě ale bylo srdečně jedno, žmoulala jsem svůj rohlík a byla pak přešťastná, když mě brácha vzal pevně chlapsky za ruku a bezpečně jsme pak dorazili do cíle.

Dnes mi ta polívka chutnala úplně stejně, jako před těmi léty. Poctivá, voňavá, jako dětství, mládí...

"Tak bráško, někdy na ni určitě zajdem. Sice bys mě už tak lehce nechytil v pase a vyzdvihl, ale určitě se zasmějeme, zavzpomínáme, je přece nač vzpomínat".

Autor: Jitka Štanclová | pátek 28.7.2017 20:13 | karma článku: 37.07 | přečteno: 3242x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 15.34 | Přečteno: 224 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 25.33 | Přečteno: 352 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.35 | Přečteno: 177 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9188 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...