Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hurá, už i k nám do vsi zavítal elektrický proud

"Království za kafe!" Kvílela jsem hůř, než ta včerejší vichřice, co se bez zeptání prohnala napříč republikou.

Právě jsem stahovala fota a připravovala nový blog, když počítač zmlknul.

"A je to tady, jak nás varovali", povzdechla jsem si a z právě odešlé elektriky si zatím pranic nedělala. Mám jinou práci a taky fůru knížek, všechno bude fajn. A postupně začínala plnit své úkoly. Určitě to zapnou! Vichřice řádila kolem oken, ten zvuk mi moc dobře nedělal.

"Kruci, kdyby tady aspoň šlo rádio, abych to kvílení neslyšela," povzdechla jsem si do prostor chladného bytu. Nojo, elektrické topení je bezva, ale když funguje "šťáva". Je až s podivem, jaké plány se vám vynoří v hlavě, když nejde elektřina.

Určitě bych vysála, vyprala, i nedělní buchtičku bych upekla a snad bych se i pustila do nenáviděného žehlení. Ano, slibuji, že toto všechno bych udělala! Ale zatím automaticky tisknu vypínač, když vcházím na vécko a do koupelny, přitom vždycky nezapomenu zaklít pěkně nahlas.

"Bože, jak já bych si dala kafe, aspoň jedno jediný kafe!" Ani jsem si při tom spílání nevšimla, že manžel odešel z bytu a když jsem zrovna civěla z okna na tu kvílící spoušť, bytem se rozlehla krásná hudba.

"Co to je?"udiveně spěchám do kuchyně, odkud to vychází. Ze stěny na mě bliká světlo naší hifi věže a ozývá se znělka "rááádio Impuuuls". Náhradní zdroj, který přinesl muž z garáže oživil dosud studený byt a rádio poskytovalo nejen krásnou hudbu, ale i potřebné aktuální informace o počasí.

"To vypadá na dlouho", shodli jsme se oba s mužem a připomněli si slova nebožtíka souseda, který vždycky tvrdil, že "když nejde elektrika, je pak všecko v prdeli".

Když se pak ozvalo pípnutí a rozsvítila se světla, běžela jsem jak střela ke sporáku, protože jsem podvědomě cítila, že tato chvíle nebude mít dlouhého trvání. Během těch vzácných dvaceti minut jsem stihla uvařit rychlou polévku a hlavně, milované kafíčko, rovnou dvě! Bude i na pozdějc, o tom jsem přesvědčena. A bylo!

Když se za okny začalo smrákat, celý byt osvítily svíce všeho druhu. Jindy strávený čas u  počítače, či před televizí byl aspoň ten večer minulostí. S baterkou v ruce jsem zaklepala na dveře naší sousedky a pozvala ji k nám, aby tuto chvíli netrávila sama. A věřte, že tak dlouho jsme se nezasmáli, nepopovídali, jako v ten "krizový" večer. Vždyť na rozdíl od těch, kteří dlouhé hodiny venku zápolili s nepřízni počasí, se my, doma, měli jako v ráji.

 

 

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 30.10.2017 13:48 | karma článku: 23,00 | přečteno: 856x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik