Pošta pro tebe?

11. 04. 2018 20:08:54
Nikdy neříkejte, že nikdy. I u vašich dveří jednou může zazvonit pošťák Ondra s tajemnou obálkou v ruce.

Občas jsem i já s napětím sledovala dojemné příběhy lidí, kteří neměli jinou možnost najít své blízké, které dlouho neviděli, nebo je vůbec nikdy nepoznali. Proč ne, k tomu tento pořad patří. Vždycky jsem si představovala, co bych asi dělala já, určitě bych trapně blekotala nesmysly, jako vždycky, když mě něco, nebo někdo překvapí. A kdo by mě vůbec hledal? Taky to může být pěkná trapárna, což se tam bohužel párkrát stalo. Raději jsem si tím nelámala hlavu, a poštu jsem na čas vypustila z mysli.

Ale osud je někdy nevyzpytatelný. První s tou informací ke mně přišla jedna z mých sester. Byla samá tajnost, jako by mi bylo patnáct a ne skoro šedesát. Nedivila jsem se, pořád pro své sourozence budu ta nejmladší, nezkušená, tak mě prostě berou.

"Ozval se nám brácha", tak zněla ta zpráva. Co vám mám povídat, byl to pro mě šok. Když si celý život myslíte, že máte pět sester a jenom jednoho bráchu, a až v pozdním věku zjistíte, že máte bráchy dva, tak to s váma nejdřív pěkně zamává. Ale přece už nejsem žádná školačka a mnohé věci chápu bohudík jinak. A otcův dávný hříšek z mládí, Jiřího, jsem chtěla samozřejmě co nejdřív vidět. Spolu se sestrami jsem se za ním vydala. U branky nás vítal šedivý pán, jako by otci z oka vypadl. Vítání nebralo konce, všichni jsme byli dojati.

"Tolik let jsem vás hledal, kdybych jen věděl, že jste tak blízko", pořád opakoval. Nemohl to vědět nikdo, i když tušení starších sester nějaké bylo, ale to bylo málo.

"Byl jsem tak zoufalý, že jsem už psal dopis do Pošty pro tebe", přiznal se nakonec. Tak to se mi ulevilo, že osud tomu chtěl a zasáhl úplně jinak. Nejvíc informací se člověk vždycky dozví buďto v hospodě, u holiče, nebo v čekárně u lékaře, jak tomu bylo právě i u Jiřího.

"Jirko, to jsem ráda, že ta Pošta nakonec nevyšla, vždyť my by jsme se na tu pohovku ani nevešli", dobíráme si dodnes bráchu. Jiří nechybí na žádné naší oslavě, je pokaždé dojatý, že jsou rodiny, které drží takto při sobě. Je pravidelně prvním gratulantem ke všem svátkům, narozeninám. Volá totiž vždy den předem. Zrovna včera mi volal, gratuloval mi k vnoučkům.

"Víš, jsem šťastný, že jsem vás našel a poznal, je to pro mě ten největší dar v životě", opakuje mi pokaždé. A já jen dodám, že mít bráchu navíc, je moc fajn.

Autor: Jitka Štanclová | středa 11.4.2018 20:08 | karma článku: 28.77 | přečteno: 1185x

Další články blogera

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 264 | Diskuse

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2143 | Diskuse

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma článku: 23.37 | Přečteno: 444 | Diskuse

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma článku: 36.07 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 170 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.52 | Přečteno: 380 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.53 | Přečteno: 530 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9288 | Diskuse
Počet článků 654 Celková karma 27.27 Průměrná čtenost 890
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...