Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chceš chodit do školky? Tak musíš mít odřený kolena!

Já je neměla, byla jsem na sebe až moc opatrná. Proto teda má docházka do školky nebyla žádná hitparáda! Jsem ráda, že mí synové byli naprosto jiní a teď se ukáže, co na to vnoučata.

Pětiletí vnoučci už pomalu pomýšlí na úlohu předškoláků. Do školky se těšili tak napůl. Honzík občas s výhradama (to kvůli spaní). Tohle má zřejmě klučina po mně, to se přiznám. Spát ve školce, to byla pro mě noční můra, zrovna jako čaj s mlékem. Tu pachuť z umělohmotných hrníčků cítím dodnes. Zrovna jako rybí tuk na lžíci. Ale jistojistě šlo o zdraví, i když vše zdravé nemusí být dobré. Ale i Honzík si školku oblíbil, zvlášť rozšíření obzorů ve světě dinosaurů. Diskuze s učitelkama pak nebrala konce. Ale s radostí přivítá zprávu, že zítra půjde domů POO (po obědě)

Vnuk Tomášek je ve školce jako ryba ve vodě. Ne nadarmo je zrozen ve znamení ryb. Akční a všudepřítomný. Dokonce se stihl ve školce oženit! Jak by ne. Je to kluk k světu a na lásku neplatí žádné věkové omezení. Právě se rekreuje s rodiči u moře a hned u prvního videohovoru, na otázku jak se má, mi šeptal.

"Babičko, je tady krásně a viděl jsem holky nahoře bez!" Je vidět, že má přehled a rozšiřuje si obzory. Že ho kousla ryba, tím se až tak nechlubil.

"Evičko, ještě měsíc a nastoupíš do školky!" připomněla jsem dnes jediné, čtyřleté vnučce. Ta se hrnula do školky už dávno, toužila po ní tak intenzivně, až mě to zarazilo. "Podobou seš prý holka po mně, ale s tím elánem rozhodně ne", pomyslela jsem si. Ale vzápětí jsem se doslova okřikla. "Buď ráda, bábo, že se holka do školky těší a není jako ty, která jsi dělala scény dřív, než tě tam dotáhli. A pak jsi stejně ze školky zdrhala!" Byla jsem totiž mamánek, v bílých punčochách a neposkvrněných šatičkách, nedej bože, aby se umazaly. Ale tohle platilo jen ve školce. Jinak doma, pěkně po dešti, jsem s ostatníma děckama naprosto v klidu, v bílých punčocháčích vymetala kdejakou kaluž a bylo mi šumafuk, jak to chudák maminka asi vypere.

"Babičko, já se tak moc těším", řekla Evička a probrala mě tak ze vzpomínek a znovu mě mrknutím oka upozornila na její už kolikátou "zálepku" na odřeném koleni. Není divu, mezi dvěma brášky musí vynikat a být tak stejně akční, jako oni. Soutěže na kolech prostě někdy končí karambolem, což ona moc dobře ví. A zálepek, náplastí, je pak spotřeba každý den. Její nejmladší bráška Pavlík, už o tom taky ví své, ale na školičku si ještě počká, než půjde k zápisu.

Třeba tam potká takovou paní učitelku, která mimo jiné požadavky požádala děti, aby si všichni vyhrnuly nohavice. Postupně je pak kontrolovala a na konec vítězoslavně prohlásila.

"Tak a teď je to správný, všichni jste přijati. Správnej školkař přece musí mít natlučený kolena!" A to měli všichni do jednoho. Spiklenecky mrkla na kluky i holky a pomyslela si, to bude ta správná třída...

Odřená kolena, boule na hlavě, to vše patřilo k dětství a hlavně k prázdninám. Jen ať jsou to vždy "jen" takové prkotiny. Užívejte všichni ten zbytek prázdnin hlavně ve zdraví a radosti!

 

 

(foto: rodinný archív) 

Autor: Jitka Štanclová | sobota 5.8.2023 21:21 | karma článku: 20,99 | přečteno: 462x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik