Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vše je jednou poprvé

Sedí zkroušeně vedle sebe a oba naříkají z jiného důvodu. Jednomu právě dorůstají nové zoubky, tomu druhému ten první právě vypadl. A teď babičko utěšuj a raď.

A tak začínám (podle mě) chytrou řečí, jak je všechno jednou poprvé, ale dvouletý capart přes slzy a vzlykot moc nechápe. Předškolák vnouček sice něco pochytí z mých rad, ale jak se mu v puse objeví kromě bolesti i krev, je vše marné. Chudák si myslel, že vykrvácí, jak mi později přiznal. Úplně ho chápu a vzpomínám si živě na chvíle, kdy maminka v takových případech volala přes pavlač na sousedku Veselou a ta už si věděla rady. Bez nějakých cirátů popadla kapesník a s utěšujícími slovy "neřvi", hbitě chytla zub a bylo to! Jelikož nás bylo sedm dětí, měla co dělat a zubní úlovky se tak v hrnečku (jako na památku) množily.

Poprvé, to je i nástup do školky. O svém problematickém pobytu ve školce (spíš hysterickém) už raději psát nebudu, jen připomínám, že jsem šťastná, že zatím žádné z vnoučat to po mně nezdědilo. Jasně, že se i u nich dostavil pláč a marné zvolání "maminko, tatínku", ale jak se zavřely dveře školky, už bylo zase dobře. To jsou prostě změny života.

Mé neteře dodnes vzpomínají, když jedna z nich musela vodit mladší ségru do školky. Samozřejmě to brala jako potupu a nespravedlivost. Navíc, když ji sestra nechtěla poslouchat a do školky si oblékla nedošité šaty, které maminka nechala u šicího stroje. Cestou do školky si navíc do kapsičky nacpala vajgly, které cestou nasbírala. 

Druhá neteř zase musela vodit svého brášku. Ten byl velice aktivní, když se jí ho konečně podařilo sundat ze stromu, nakonec ve školce zjistili, že si oblékl potají sešitý obleček z brokátů, pod kterým navíc ukrýval dýku (naštěstí dřevěnou). Inu, rytíř jak má být.

Poprvé bylo i do školy, kdy jsem seděla v lavici jako pěna a čekala hned první den, že už budu umět psát a číst. Poprvé bylo pak na učňovce, kde jsem učila holky kouřit (nyní odpůrce cigár). Poprvé byly i první lásky, kdy mi byla přiznáno, že tak, jako on, mě už nebude nikdo mít rád.

Přiznejme si, že každý si rád vzpomíná a zvlášť na vše poprvé. Jako kamarádka blogerka, se kterou jsme procházeli naše společné rodné město. V místech, které přímo vyzývalo k romantice, jen kývla hlavou a přiznala, že TAM to bylo poprvé. A nezapomenutelné, dodala k tomu. No není to krásná vzpomínka? Ale vždycky nemusí mít vzpomínka na poprvé lehký nádech. O tom ví své náš společný kamarád, který byl zrovna přítomen. Když měl nadejít ten správný okamžik poprvé, chtěl mít samozřejmě jistotu a hlavně zodpovědnost. Ta se kupuje hlavně v drogerii. Ve svém bydlišti se ale styděl tato místa navštívit, proto si vzal otcovo kolo a jel do vedlejšího města. Ve svém rozpoložení však na milé kolo načisto zapomněl a zpátky se vrátil vlakem. Otcovská odezva prý byla v normě, ale jak dopadlo to poprvé se nám nezmínil. To musím ještě vypátrat!

Je mnoho poprvé, která si můžeme připomenout a čím jsem starší, tím víc jsem ráda, hlavně, že to není naposled!

Autor: Jitka Štanclová | úterý 19.9.2023 19:39 | karma článku: 22,87 | přečteno: 513x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik