Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jen babičky rozumí řeči svých vnoučat.

To se ví, že machruju, ale která babička ne, když během pěti let nashromáždí pět vnoučat. Sice to není až tak moje zásluha, ale chlubit se s tím můžu.

První dva vnuci přišli téměř zároveň, teď už patří mezi předškoláky. S těma už je radost pokecat, oba krásně vyslovují, rozumím jim. Jediná vnučka už se taky chlubí svým er, názorně mi to ukazovala v tanečním rytmu a luskala přitom prsty. Její nedávný výrok pincena už je tabu, nyní už je to princezna. Jen s jejím mladším bráškou mám ještě trochu problémy.

Musela jsem ho narychlo pohlídat. Využil okamžitě situace, že rodiče odjeli a už mi strkal do ruky ovladač, abych pustila pohádku. Dosud hrála jen hlasitá hudba a já v tom zmatku nevěděla, jak ji vypnout. Vím, že ji pouští ústně, zavolají jméno a ta neznámá ženština vše vyplní. Spustí i vypne. Ale já si za nic na světě na to zpropadený jméno nemohla vzpomenout.

"Pavlíku, jak se jmenuje ta paní, co to vypne", ptám se vnuka, ale on jen žvatlal, spíš šišlal pořád dokola.

"No tak nebude pohádka, hošánku, žádnej Bingo, když nevíš", zkoušela jsem přitvrdit a v duchu sobě nadávala na blbou paměť.

"Šili, šili"...šišlal vnouček a už natahoval moldánky. A to bylo něco na babičku. Hlavně žádný slzy! V tom mi to došlo a zakřičela jsem pěkně hlasitě, aby mě ta virtuální ženština uslyšela.

"Hej Siri stop!" A bylo ticho. Pavlík se rozzářil "babička splavila!" dostalo se mi to nejhezčí poděkování. Nojo, na techniku jsou i babičky někdy krátký, ale pořád je čemu se učit. Ano, nikdy nevíte, s čím vnoučci přijdou.

"Babičko, naklesli GANGAN", zaskočil mě zase jednou Pavlík. Co to je? Nevěděla ani snacha, ani syn. Přišli jsme na to až na jaře, když si děti hrály venku a Pavlík najednou letí k silnici, mává jak o život a jeho gangan se neslo celým okolím. To právě projížděl traktor. Obyčejný traktor a tak záhadný název. Kde k němu přišel, to snad ví jen on sám. Ale ganganem žijeme my všichni. Nic jinýho nechce namalovat, jen gangan, vlečku a náklad. Snacha už stihla rekord v malování jedním tahem, mě už to jde taky obstojně a Pavlík se taky snaží.

Nedávno jsme měli rodinnou sešlost a já se jen tak do placu zmínila, jestli někdo ví, co je gangan. Okamžitě se ozvala neteřinka. "Je to traktor!" vykulila jsem na ni oči, jak to ví. Ona se jen zasmála a pronesla: "Dělám přece v mateřské školce, ne?" Takže mi nezbývá, než opravit své rčení na začátku: 

Nejen babičky rozumí řeči svých vnoučat.

 

(foto: moje)

 

 

 

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 12.2.2024 17:47 | karma článku: 26,67 | přečteno: 601x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 26,83 | Přečteno: 642x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2186x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Byla jsem jen obyčejná kuchařka, uklízečka.

Tak co, holky seniorky. Půjdem jim v tom školství nějak helfnout, co říkáte? Jaká by to byla škola bez nás všech kuchařek, školníků a uklízeček?

19.2.2024 v 20:20 | Karma: 36,12 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik