Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kdepak, na apríla mě nikdo nenachytá!

Jako děti, jsme se na 1.dubna vždycky těšily, koho zas letos nachytáme a co se nám podaří za vylomeninu. Vždycky to však byly vtípky nevinné. I později, v pracovním procesu, jsme si aprílem zpestřovali den. Mnohokrát jsem našeho školníka "vytáhla" z kotelny, kdy s plným vybavením všeho nářadí, včetně žebříku, musel běžet zachraňovat havarijní stav do školní jídelny. Tam na něj samozřejmě kuchařky nechápavě hleděly, ale hned jim vše došlo. "To zase určitě Jitka, ta má takový nápady". 

Co by to bylo za pracoviště, kdyby nebyla legrace. Apríl byl takovým příhodným dnem. Pamatuji se, že i náš ředitel měl pro takové legrácky slabost a nejednou jsme se jeho vtípkům zasmáli. Proč ne, smích je zdravý a utužuje kolektiv. Ale někdy se legrácky můžou i nepěkně zvrtnout. Tohle sice nebylo na apríla, ale na 1.máje, před mnoha lety. S partou známých jsme slavili narozeniny. Bylo veselo, když v tom si někdo všiml, že na škole nevisí vlajka. Je přece svátek. V těch dobách to byl docela průšvih. Nenapadlo nás nic jiného, než změněným hlasem zavolat školníkovi, a jménem kontrolní komise ho upozornit na tento jeho nedostatek s následným postihem. Během pěti minut jsme už viděli školníkovo auto, a pak ho, běžícího jako o život, do školy. Salvou smíchu jsme tak završili náš vtípek. Povedl se. Pak nás ale rázem přešel humor, když školník vyběhl před školu, začal pobíhat kolem ní a mávat rukama. To jsme vážně netušili, oč jde. Nezbylo nic jiného, než na něj z okna zavolat a odkrýt tak svou skrýš i identitu.

A co se vlastně stalo? Chudák školník, sotva vešel do dveří, zjistil podivný zvuk z kotelny. Odešlo totiž čerpadlo a hrozil velký malér s topením. Celý rozrušený, nejen z našeho telefonátu, ale taky s tímto nadělením, tak vyběhl před školu do auta, s tím, že zajede pro pomoc. Dveře se tak zaklaply, protože kabát i s klíči, nechal uvnitř školy. Vše se napravilo. Prapor se dal tam, kam patřil, na topení se zavolal odborník. Nakonec nám školník i děkoval. Náhodný vtípek, tak určitě leccos zachránil. 

Včerejší apríl jsem nijak moc nevnímala. Asi vracející se viróza, nebo co. Zašla jsem si proto do obchodu, pro nějaké vitamíny.V tom slyším jednu z prodavaček. "Hele, dneska mě chtěl ráno kluk nalapat , ale nepodařilo se mu to, musím si dát pozor, až přijdu domů, ale kdepak, mě jen tak nikdo nenachytá", dušovala se. Já mezitím nabrala do koše pár drobností, zaplatila. Když jsem strkala věci do tašky, povídám. "Jé, paní pokladní, nechala jste otevřenou kasu". Vrhla se k šuplíku, když v tom uslyšela moje vítězné ..."Apríl !". Znovu se ve mně probudila "aprílovská" duše a tak jsem na její bujarý smích pak konstatovala, "Nikdy, neříkej nikdy".

Škoda však, že já  jsem si tato slova, večer neříkala u televizních novin. Při zprávě, že se začíná lidem rozprodávat tunel Blanka, za účelem zbudování sklepů, jsem totiž krásně naletěla. Sice jen při prvních dvou větách, ale přece. I když, stát se může všechno.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 2.4.2015 12:26 | karma článku: 20,41 | přečteno: 801x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Mami, jak jsi to dokázala?

To mi vždycky vrtá v hlavě, kdykoliv si na tebe vzpomenu. Zvlášť dnes, kdy se slaví Mezinárodní den matek.

12.5.2024 v 12:52 | Karma: 36,26 | Přečteno: 2584x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Poštovní schránka na rohu ulice...

Tak tuhle báseň, kterou se mnozí z nás učili, jako já, zná snad každý. Zrovna tak má každý z nás poštovní schránku, jako já. Sice nekvete modře, ale vážit by si jí mohli aspoň pošťáci.

7.5.2024 v 19:06 | Karma: 20,33 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 25,11 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,32 | Přečteno: 700x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 358x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř

15. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...

Česká stopa zatčených oligarchů vede nejspíš k luxusním bytům v Praze

15. května 2024

Premium Ukrajina by mohla poprvé usilovat o zablokování nemovitostí, které její občan vlastní v Praze. Jak...

„Podívejte, vychází Země!“ Fotografie z Apolla 8 změnila lidstvu pohled na svět

15. května 2024

Seriál Země jako nádherné a životem překypující umělecké dílo uprostřed nicoty. Přesně tak zachytili naši...

Kočka, Rittig a další. Projekt mapuje, kdo ukrývá peníze v dubajských bytech

14. května 2024  22:46

Mezinárodní investigativní projekt Dubai Unlocked zmapoval, jak se dubajské nemovitosti staly...

  • Počet článků 658
  • Celková karma 27,94
  • Průměrná čtenost 886x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik