Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jen si skočím do sprchy a jdu slavit Silvestra!

Nic se nemá plánovat, to tvrdím odjakživa. Protože málokdy vše vyšlo tak, jak jsem si přála. Ale "útěchou" mi bylo, že jsem v tom nebyla sama.

Třeba zrovna jedna moje známá, ta chtěla oslavit Silvestra na chatě. Pozvala si tam i kamarádku, ale jaksi ji nedošlo, že je hodně objemnějších tvarů. Co teď? Po žebříku by ji snad nahoru dostali, ale otvorem do ložničky ani omylem. "Krindapána, tak to jsem nedomyslela", naříkala známá, ale její manžel měl hned řešení. Narychlo uřezal pár prken, otvor zvětšil. Jenže prkna plná hřebíků dal bokem. Za chvíli mu bylo divné, že má nějak horkou ruku. Až pak si všiml, že je to krev, píchl se o hřebík rovnou do žíly. Když se známá vrátila i se svou kamarádkou, už se sám ošetřil. Ruku měl omotanou ručníkem a přelepenou černou izolačkou. Ale hlavní bylo, že se návštěva po oslavě Silvestra do otvoru na spaní bez problémů vešla, jinak hrozilo, že by spala ve skleníku.

*

I my jsme se jednou chystali vyrazit na oslavu Silvestra. Dala jsem za úkol manželovi, aby mezitím, než zavřu obchod, pomlel na mlýnku maso. Zrovna jsem obsluhovala poslední zákazníky, když se prudce otevřely dveře, v nich manžel a zakrváceným ručníkem si přidržoval rozseknutou bradu. "Co se ti proboha stalo?", vyděsila jsem se. Stalo se to úplně jednoduše. Jak mohutně točil klikou mlýnku, ta se ulomila, vymrštila a ostřím sekla muže do brady. Krvácení ustalo, nebylo potřeba lékaře, jak zprvu vypadalo, ale historický, rodinný mlýnek však vzal za své. Doma jsem pak chystala občerstvení pro návštěvu, s níž jsme měli jít na oslavu Silvestra. Ještě postavím vodu na kávu, napadlo mě. Rychlovarné konvice tehdy ještě nebyly, dostala jsem pod stromek takovou tu "pískací". Jenže ouvej, ta moje ne a ne zapískat. V tom spěchu jsem naprosto nepřemýšlela, automaticky oddělala pískací část a přímo nahlédla do konvice, zda už voda vaří. Vařila! A jak! V mžiku jsem měla opařenou špičku nosu a bolestí úpěla po bytě. Z oslavy Silvestra nebylo nic. Manžel si hladil rozseknutou bradu a já chladila rudý nos jak klaun, takhle jsme mezi lidi jít nemohli, leda tak na maškarní ples.

*

"Ještě skáknu do sprchy a běžím do práce, mám nejvyšší čas". Tak přemýšlela další moje známá, která měla plno plánů nachystat ve své hospůdce svým zákazníkům co nejhezčího Silvestra. Spěch v tomto případě vykonal své. Při výstupu z vany uklouzla tak nešťastně, že hrozivému pádu se nedalo zabránit. Když jsem ji pak viděla na vlastní oči, myslela jsem, že mám před sebou postavu Golema. Měla zafačované vše, co se dalo, její úpění bylo srozumitelné, leč nepublikovatelné, z opuchlého obličeje vykukovaly jen dvě nešťastné oči, jako by říkaly: "Kam jsem zas spěchala?"

Takže vážení, není kam spěchat. Užívejte ten závěr roku šťastně, bez pádů a kolizí. Ať vás provází úsměv, dobrá nálada a příští rok, ať je jen pohodový.

Autor: Jitka Štanclová | sobota 30.12.2017 13:55 | karma článku: 21,56 | přečteno: 663x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,46 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2189x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Taxikáři říkal, že postřílí několik lidí. Policie u duševně nemocného našla pušky

2. května 2024

Psychiatrický pacient si na internetu koupil tři funkční historické brokovnice a tvrdil, že je...

Odbrzděná dodávka se zmrzlinou vjela do davu dětí, několik je vážně zraněných

2. května 2024  15:55

Na západě Kyrgyzstánu najela během kulturní akce do davu desítek dětí ve věku od 9 do 16 let...

Poslanci mohou jednat i přes noc, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:53

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči

2. května 2024  12:49,  aktualizováno  15:38

Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,12
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik