Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Lojzo, já su ve městě!

Mobilní telefon je bezva věc, o tom žádná. Vymoženost, mnohdy nepostradatelná. Ale odsud potud, nemusím přece slyšet všecko!

Moji synové to vědí, že když cestuju, není se mnou žádný pokec. Stručně a potichu podám základní informaci a už tu zázračnou krabičku típám. Mnohdy obdivuji řidiče, když naráz zazní z útrob autobusu znělky rozličných žánrů. Od vánočních odrhovaček typu Jingle Bells, až po techno. A pak pleáda rozličných příběhů, protkaná pikantnostmi i vulgarismy. Ale řidič, ten tvrdý chleba má a leccos vydrží, musí. 

I já si dnes vyjela do města, jak jinak, než busem. Cesta prímovní, vše v normě, telefon naštěstí mlčel, až najednou známé vibrace v kabelce. Na displeji jasně vidím, že volá mladší syn.

"Mami, tak kde máš Ipad, voláme ti online, chceme se pochlubit, jak už paseme koníčky!"  Tak to bylo něco na mě! Po oznámení, že nejsem doma u darovaného Ipadu, ale na cestách s normálním mobilem pro seniory, si syn doslova užíval mé rozpaky.

"Já vím, že nerada telefonuješ veřejně, ale uvolni se, mamčo, vždyť nejde o život", smál se ten pacholek! Naštěstí se už blížila konečná a já slíbila, že večer si to spolu s vnoučkem užijeme. 

Ve městě jsem si po nákupech zašla do vyhlášeného, rychlého občerstvení "U ťamana". Rychlá obsluha, fajn jídlo, už usedám k vybranému menu a začínám ho vychutnávat. Frontu u pultu posílila další zákaznice, ruce obtěžkané nespočet taškama. A v tom to přišlo! V jedné z tašek zazvonil v mobilu zvučný pochod. Tašky padly ke kotníkům, jejich majitelka se rozkročila a spustila na celý obchůdek tak nahlas, až se Vietnamcovi zpotilo čelo.

"Lojzo, já su ve městě, šak jsem ti to napsala na lednicu. Byla jsem v Peny, u řezníka, koupila jsem krásnej bůček, no nech mě domluvit, jak já můžu vědět, že ty taky, neboj šak až přijedu, uvařím ti a poslouchej, byla jsem i v lékárně! Kolik si myslíš, že jsem dneska utratila? Rovných osum stovek, ale poslouchej, koupila jsem ti tu vodičku na bradavice! Neser mě, Lojzo, přece se toho nebudeš bát, normálně si to natřeš, necháš působit a ona se ti ta obrovská mrcha scvrkne a odpadne sama....

Při představě, jak mohutná bradavice opouští své místo, jsem právě dojídala své jarní závitky a raději taky opustila tyto prostory. Den byl přesto fajn, chutě jsem si spravila ve vedlejší cukrárně.

Tož tak s mobilama, fakt nemusím vědět všecko.

 

Autor: Jitka Štanclová | pátek 29.6.2018 19:10 | karma článku: 25,44 | přečteno: 913x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,46 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2189x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Auto vyjelo ze silnice a srazilo tři chodce. Žena zemřela, dvě děti jsou zraněné

2. května 2024  16:40

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

D35 u Litovle blokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  16:36

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici komplikovala více než sedm hodin nehoda...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  16:34

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Budoucí ministr Tuleja v problémech? Publikoval v pochybných vědeckých časopisech

2. května 2024  13:57,  aktualizováno  16:23

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,12
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik