Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ženy za pultem, muži před pultem...

"Já chci ten chytrý hrnec a to hned", křičel muž na celý obchod. Vánoční šílenství totiž právě bralo na obrátkách.

Ale musím začít postupně. Nejdřív jsem ke své příbuzné do elektro obchůdku vešla já. Mimo jiné jsem se jí zmínila o kulinářském pořadu, který jsem náhodou zhlédla, právě díky tomuto zážitku, který na mě juknul z obrazovky. Vařila totiž soutěžící, která vesměs používala jen ten hrnec.

"Představ si, žádné nádobí, jak je zvykem, jen naťukala název oběda, na displeji se objevil správný počet surovin a svíčková se vařila. Inu, přiznám se, jak jsem stará, tohle jsem ještě neviděla", líčím svůj zážitek.

"Tak to ani já ne", máme tu lecjaké hrnce, ale toto ne", přiznala neteř. Neminula ani čtvrthodinka a do obchodu se vřítil chlap jak hora, montérky nesly stopy malby a zakřičel na celý obchod.

"Tak kde máte ten chytrej hrnec, sem s ním, musím dokázat Pepovi, že sem nekecal a že existuje ještě lepší kastról, než má on. A já si ho koupím, mám na to!"

Tak to byla přímo lavina, se kterou nikdo nepočítal. Chlapík nahlížel pod pult, všude kam mohl a nedal si vymluvit, že takový hrnec opravdu nemají. Dokonce si myslel, že ho před ním schovávají

"Tak se snažte ho objednat, za chvíli jsou Vánoce a já přijdu, chci ho mít a nad Pepčou tak vyhrát sázku", hřměl ještě ve dveřích.

 Opravdu se objevil, zrovna včera. Kajícně přišel, už upraven, prý se omlouvá za své unáhlení, zjistil, kde se takový hrnec-zázrak dá sehnat a smutně dodal.

"Tak takový prachy do toho nedám, maj to předražený, to raděj vezmu ženu k moři", a popřál všem hezké svátky. Jen o sázce s Pepou se už nezmínil.

***

Jiný, postarší zákazník se objevil těsně před polední zavíračkou. Ruku v sádře, smutek v očích. 

"Co si budete přát?" oslovila ho prodavačka.

"Nutně potřebuji pračku, hlavně se ždímačkou, pral jsem v rukách, tak mohutně jsem ždímal svetr, až mi ruplo v ruce", popostrčil sádru dopředu, jako důkaz své nešikovnosti. Vzbudil soucit, zvlášť když poznamenal, že žije sám. Když se pohnul, prodavačka však spatřila rozepnutý zip u kalhot. V hlavě jí hned běžely různé možnosti, proč tomu tak je, ale pán vypadal solidně, navíc si vzpomněla, že už tady nejednou nakupoval a dospěla k závěru, že jednou rukou se opravdu špatně manipuluje, natož se zipem. Váhala však, zda říct už tak nešťastnému muži o tomto maléru, jak bude reagovat, zda se neurazí. Nakonec se odhodlala a šetrně naznačila problém. Moc děkoval, nejen za dobrý nákup, ale i za taktní upozornění.

"Víte, jsem už starší člověk, navíc ta zpropadená ruka, ještě musím absolvovat dva obchody, ušetřila jste mě ostudy." Ve dveřích se zase objevil před několika dny, s kytičkou jmelí v ruce.

"Vám všem pro štěstí", uklonil se, položil jmelí na pult a s úsměvem na rtech se pomalu ztrácel mezi vločkami sněhu.

Inu, vánoční šílenství bere na obrátkách, ale hlavně se z toho všeho nezbláznit a zůstat slušnými lidmi, s nohama pevně na zemi. Všichni. Za pultem, i před ním.

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 13.12.2018 14:10 | karma článku: 25,77 | přečteno: 822x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,75 | Přečteno: 443x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 658x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2190x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala

5. května 2024  18:31

V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...

Kdo vlastní české firmy. Zahraniční kapitál roste, počet Rusů v čele klesá

5. května 2024  18:22

Ruský kapitál v českých firmách od invaze na Ukrajinu a s ní spojenými sankcemi klesá, některé...

Měření lebek či nucená převýchova. Sámové podávají svědectví o křivdách

5. května 2024  18:20

Krádeže území, odebírání dětí na převýchovu nebo pseudovědecké experimenty. To je pouze část...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  17:53

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,16
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik