Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prášky hoďte do koše a zažívejte rozkoše.

"Kam se chystáš s těma bolavýma kolenama, dyť ani nevlezeš do teho valašského expresa", řekla by maminka. A já bych jí odpověděla. "No přece do Prahy, na Blogery". 

Tak nějak by probíhal náš rozhovor s maminkou. A názvu bloger by nerozuměla vůbec. Škoda, kdyby bylo něco takového, moc by se jí to líbilo. Psaní mám totiž po ní, což mě těší, ale co mě už netěší, že jsem po ní zdědila i bolavá kolena. Těch bezesných nocí, co protrpěla! Pamatuji si, že ležela rok na lůžku a nemohla vůbec vstát. Lehávala jsem vedle ní a přála si jediné, aby byl konec toho utrpení. Cítím dodnes vůni kafru, francovky smíchané s hřebíčkem. Co jsem však nechápala bylo, když mě poprvé poprosila.

"Jituško, dojdi natrhat kopřivy". A já s odporem a bolestí trhala ty žahavé byliny. Maminka jen tak, bez rukavic popadla tuto kytici a šlehala nohy odspodu až ke kolenům. Okamžitě jí naskákaly červené pupence, ale ona nedbala ničeho, jen mě vybídla.

"A teď mi našlehej ještě záda, tam já nedosáhnu". Poslechla jsem, ale potají brečela a v koutku duše litovala její bolest. Jen ať mě toto nepotká.

Ale potkalo....kolena, záda, vše jak přes kopírák stejné. Prášků plný šuplík, po některých jsem viděla i trojitě. Masti různých druhů, z reklamy i bez reklam, ale úleva žádná. Jak jen jsem mohla zapomenout na maminčinu radu a známé rčení. Před kopřivou klekni, před bezem smekni. Vždyť tato bylina jí vlastně vrátila zpět do života. Jak mi sama říkala, po dlouhá léta se toto "sebemrskačství" u nich v kraji a nejen tam praktikovalo. Kopřivami se obkládalo i lože, což dělala maminka taky.

Ano, zoufalé ženy dělají i v těchto případech zoufalé věci. Tak i já si už naordinovala svoje léčení. Léky jsem samozřejmě nehodila do koše (pro případné komenty), ale natrhala náruč poctivých eko, bio kopřiv z naší zahrady, kam nešlápne živá duše kromě srnek a zahájila léčebnou kúru. Poctivě šlehám zlobivá kolínka i okolí, při troše vůle dosáhnu i na část zad. Rozkoš, pravda, vypadá trochu jinak, ale když to poslouží dobré věci, proč ne.

A to by bylo, abych do toho vlaku nenastoupila čilá jako mladice!

 

Tak s chutí do toho!

A nasušit na horší časy.

 

Autor: Jitka Štanclová | úterý 7.5.2019 13:49 | karma článku: 24,80 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,75 | Přečteno: 443x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 658x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2190x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Při požáru ve Frýdku-Místku se zranilo 13 lidí, hasiči dali první pomoc i kočce

5. května 2024  10:08,  aktualizováno  10:31

Při požáru bytového domu ve Frýdku-Místku se v noci na neděli zranilo 13 lidí, většinou se...

Rusko útočilo i na pravoslavné Velikonoce. Hořelo v Charkově

5. května 2024  10:30

Sledujeme online Při ruském dronovém útoku na východoukrajinský Charkov v noci na neděli utrpělo zranění pět lidí,...

Na Nymbursku útočník pobodal muže, vrtulník oběť transportoval do Prahy

5. května 2024  10:26

Krajští kriminalisté prověřují sobotní napadení muže, který v Milovicích na Nymbursku zaútočil...

Přístup na sítě je lidské právo, žádá vězeň soud o uznání. Lákal na nich děti

5. května 2024  10:14

Norský nejvyšší soud se ve čtvrtek zabýval kuriózní žádostí. Muž odsouzený za sexuální obtěžování...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,16
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik