Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem si přála být jedináčkem

Omládnout k copánkům a panenkám, není někdy na škodu. Vzpomenout na tajná přání, touhy a vůbec nevadí, když se nenaplnily.

Přání mohou být různá, taky přiměřeně k věku. Třeba když jsem vozila kočárek a věčně tahala umolousanou panenku v náručí, potajmu ji stříhala řasy až jí tam žádné nezbyly, protože jsem od starších sester odkoukala, jak si řasy natáčí takovým divným nástrojem a já se mylně domnívala, že jsou to nůžky. Tehdy jsem dostala "világoš", sestry řasy sice zachránily náhradou z mých vlasů, ale v mé malé dušičce už klíčil vzdor.

"Kéž bych tak byla jedináček!" to bych pak mohla všecko. Nikdo by mě násilím a pod záminkami, že "jdeme za mamkou" netahal do školky. A já bych pak z ní nemusela utíkat a nedej bože tam spát. To by byl život. Všechny pamlsky (kterých bylo už tak poskrovnu) bych měla jen a jen pro sebe! Při obědě by se nemusela maminka strachovat, jak naporcovat králíka pro devět krků. Tak to odnesli králíci dva. Měla bych jen svou postel a nemusela se dělit se ségrama a panenku bych si oškubala kdy se mi zachce.

To byl první záchvěv mého přání. Druhý  jsem "pocítila" ve školních lavicích, kdy nám brácha roznášel sváču. Mně, jako nejmladší vejškrabek pěkně ošulil. "Seš mrňavá, tolik jíst nemusíš", odbyl mě, doktor jeden! Jakoby nestačilo, že jediný z nás mohl jít studovat a já skončila na učňáku. Další záchvěv se naštěstí nedostavil. Možná, že to bylo tím, že jsem pobrala trochu víc rozumu (konečně) a včas si odpověděla.

Tak Jituno a postupně s pravdou ven! Ty, jako nejmladší vejškrabek, ses měla nade vše nejlíp. Byla jsi mamánek, rozmazlená až běda a starším sestrám bys měla líbat ruce. Kdo se staral o tvé šatičky, botičky a abys měla plný bříško? Byly to ony, na které jsi nedočkavě čekávala už před domem, až se vrátí z práce a šibalsky tě navedou do tašky, plné překvapení. Jasně že pro tebe, ty sobče! Kdo tobě a tvým sourozencům předčítal každý večer třeba Broučky a další krásné pohádky, abyste usínali jako v mechu a kapradí? Takhle se staraly a ulehčovaly mamince, aby toho neměla moc. Jó a studovat jsi nešla, protože jsi byla chabrus na matiku, rovnice tě naprosto míjely, tak kam by ses cpala? Brácha to zvládnul bravurně, právem jsme na něj pyšní a pomůže, kde může.

Omládnout k copánkům, panenkám, nebo možná kousek dál, to není vůbec na škodu. Nastavit zrcadlo poznání, že být sám je hrozně špatný. Zvlášť když nastanou maléry. Mít o koho se opřít, povzbudit se navzájem, vědět o sobě. Mysleme na to, všichni a v každé době.....

Autor: Jitka Štanclová | pondělí 16.3.2020 13:00 | karma článku: 21,02 | přečteno: 277x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,46 | Přečteno: 429x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2189x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji

3. května 2024

Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,12
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik