Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Patří tepláky do školy?

Tak tato mini anketa na mě vykoukla na sociálních sítích. Musela jsem nahlédnout do diskuze. Jsem totiž zvědavá malá babička blogerka.

Tak co, holky, která z vás dává dětem do škol-školek tepláky? A zde jsou některé odpovědi:

- Je to pohodlí na 1. místě

- krásné tepláky ano!

- jsem protiteplákista!

- tepláky jsou už i pěkné!...atd

Jó, holky, to my, dříve narození, skoro neznali nic jiného, než tepláky. Teda, zadrž, Jitko a mluv sama za sebe! Živě si pamatuju svoje asi jedny z prvních tepláčků, které byly s laclem, prostě tak, aby nepadaly. Byly ze silné teplé bavlny, když se namočily, musely schnout snad týden. Nohavice byly zakončené do gumy, snad aby zespoda netáhlo. Maminka musela mít radost, když jsme ze zimní koulovačky přišli domů jak sněhuláci, trčely z nás jen ledové koule. Oteplováky jsme v té době ještě neznali. A k teplákům se nosily galoše, byly celkem fajn, jen byl někdy problém trefit se do nich i s papučema. Raději jsem to zkoušela bez nich, ale mrzla jsem až běda.

Tepláky mě provázely odjakživa. Pod stromkem jsme nikdy neopovrhovali měkkými dárky, byli jsme šťastní, že vůbec nějaké jsou. Dárky pro sedm dětí, to nebylo jen tak. Pamatuju si, že jsem byla přešťastná z teplákové soupravy. Pochybuju, že by se dnes někomu líbila. Úplně obyčejná, tenká, bunda na zip až k bradě. (Kolikrát jsem si bradu skřípla, ale neskuhrala jsem)! No a já měla takovou radost, že jsem v té soupravě vyrazila do školy. Já bláhová si myslela, jak oslním spolužáky, ale mýlila jsem se.

"Fůůůj, ona má tepláky", dokonce zaznělo k mým uším a já nechápala. Vždyť je to dárek od Ježíška, z těch by měl mít každý radost. Inu, vysvětlujte něco takového dítěti. Na to byla maminka, aby utěšila. Na tepláky jsem však nezanevřela. Jedny, nejvíc oblíbený, jsem nosila tak dlouho, až se na kolenou prodřely, kdyby tenkrát frčela móda rezervaných kolen, byla bych konečně IN a COOL

A tak šel čas. Když dnes vidím ty krásné materiály, barvy a vzory, ze kterých se tepláky vyrábějí, moc se mi to líbí. Je výběr všeho možného i nemožného. Ale já stejně vzpomínám na tu svoji vánoční, obyčejnou teplákovou soupravu, kterou jsem tehdy dostala z lásky prý od samotného Ježíška.

Autor: Jitka Štanclová | pátek 21.1.2022 20:02 | karma článku: 31,43 | přečteno: 933x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 24,61 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,34 | Přečteno: 2190x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Pračka jako Titanik

Technika je technika a občas selže, jako všechno na světě. I já se o tom přesvědčila, proto se už nikdy nestane, že ji nechám bez dozoru.

1.3.2024 v 20:43 | Karma: 24,12 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Izrael má nový plán pro Gazu. Po válce by na ni mohly dohlížet i arabské státy

3. května 2024  16:30

Čelní představitelé izraelské vlády uvažují o rozsáhlém plánu poválečného uspořádání Pásma Gazy, v...

Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí

3. května 2024  16:19

Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 656
  • Celková karma 27,14
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik