Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když se holky rozjedou, stojí to za to!

Ze všech stran na nás útočí povely...Vánoce už za tři, dva dny, už klepou na dveře. A já odvětím, no a co? Asi nejsem zdaleka sama.

"Babičko, ty nás budeš uspávat?", zeptala se tříletá vnučka Eva, když jsem je přišla na chvíli pohlídat. Zrovna obědvali, ale talířek ji přestal najednou zajímat, i jejího o polovinu mladšího brášku. Jejich maminka mezitím odešla do školky pro nejstaršího téměř pětiletého synka. 

"Tak co, babičko", vyzvídala Evča. "Víš co, půjdem do herny", rozhodla o příštích chvilkách, o spaní ani slovo. V mžiku sedla na bednu od hraček, popadla paličky od bubínku, rozestavěla staré plechovky od bůhvíčeho a jako zkušená bigbíťačka bušila do toho všeho. Vlasy jí přitom vlály, berušky ani vlásenky v té chvíli nebyly potřeba. Třásla hlavou do rytmu a počínala si jako bubeník z Olympicu. Pak popadla jakousi mechanickou hračku, které trošku docházely baterky, ale přesto stále dokola opakovala:

"Když ti zčervená bříško, řekni písničku a zatancujeme si". A tak milá Eva postavila hračku na pultík a rozhodla.

"Babičko, uděláme párty mejdan!". Okamžitě zhasla světlo a pokynula mi své rozkazy. "Babičko nohy od sebe, vzpažíme a pak kmitáme nožkama, skáčeme a zpívámeeee", zdůraznila. Ale moc se jí mé pohyby nelíbily, tak mě napomenula.

"Babičko, to musíš svižně, uvolni se!". A já se přitom tak snažila, a zrovna si vzpomněla. Jó, kdybys moje drahá vnučko viděla babičku při nedávném setkání seniorů, to bys zírala. Babička i její spolusedící to dokázali pořádně rozjet, navzdory tělesným potížím. Chvílemi jsem si dokonce připadala jako Olga Šípková, známá aerobička. Artróza byla náhle pryč a záda, ta pružila jako zamlada. A nožky jsem při rokenrolu zvedala skoro jako Evička. Skoro!
A o tom to je. Komu vadí, že nemá vyšůrovaná okna a jiné nedostatky? O tom ty svátky nejsou. Hlavně pohodu a užívání si přítomna. Jak ráda bych vše viděla ještě za pár let. Evču někde u mikrofonu, jak pobízí ostatní k tanci, Honzíka s Tomíkem jak válí "rokec" a nejmladší Pavlík miluje brejk dance. To je krásně sehraná čtyřka, co říkáte?

"Evičko, na Štědrý den slavíš i svůj svátek a já ti slibuju, že zapaříme! Namažu si pod koleny a pořádně to my, holky, rozjedem!

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Štanclová | čtvrtek 22.12.2022 17:52 | karma článku: 22,40 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Poštovní schránka na rohu ulice...

Tak tuhle báseň, kterou se mnozí z nás učili, jako já, zná snad každý. Zrovna tak má každý z nás poštovní schránku, jako já. Sice nekvete modře, ale vážit by si jí mohli aspoň pošťáci.

7.5.2024 v 19:06 | Karma: 19,45 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 25,05 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,18 | Přečteno: 661x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Paměť já mám jako slon, paní doktorko!

"Paní Štanclová, výsledky preventivky jsou dobrý, sestřička vám ještě udělá malý testík, jak jste na tom s pamětí", ukončila prohlídku moje milá ošetřující.

6.3.2024 v 19:45 | Karma: 32,41 | Přečteno: 2191x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

V Tbilisi pokračují protesty proti vládě, pochodu se zúčastnilo 50 tisíc lidí

11. května 2024  20:40

Ulicemi gruzínské metropole Tbilisi v sobotu prošlo asi 50 tisíc lidí při pokojném protestu proti...

Milion Čechů pije denně alkohol, adiktologové žádají více peněz od státu

11. května 2024

Premium Navýšit od vlády rozpočet o dalších 300–400 milionů korun ročně chce Asociace poskytovatelů...

„Jen jsem bral peníze. Na loď chtěli oni.“ Jak BBC našlo iráckého pašeráka lidí

11. května 2024  19:08

Sedím v iráckém nákupním středisku tváří v tvář jednomu z nejnechvalněji proslulých pašeráků lidí v...

Rumunsko vozí gastarbeitery z Asie, lepí tak díry po vlastní migraci

11. května 2024

Premium Východobalkánská země to dělá chytřeji než západ Evropy: jde o gastarbeitery na smlouvy, nikoliv o...

  • Počet článků 657
  • Celková karma 26,35
  • Průměrná čtenost 887x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik