Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co je malé, to je hezké....

Které slavné ženy neměří víc než 160cm? Konečně titulek pro mě. Sice jsem to slůvko "slavné" trošku přehlédla, ale i tak to má pro mě velký význam. Aby ne! Vždyť už nemám ani těch stopadesát cenťáků!

Co je malé, to je hezké. Víte, které slavné ženy neměří víc než 160 centimetrů? (Žena.cz)

Konečně titulek přímo pro mě! říkám si hned jak usednu po delší odmlce k počítači. Slůvko slavné jsem jaksi přehlédla. Možná záměrně, ale copak na tom záleží. Navíc, když si chcete zvednout sebevědomí. Už odmala tím trpím.

"Ty prťavko, kam se ženeš, běž pěkně na konec řady!" tak to bylo na základce, v hodině tělocviku. Nejdřív jsem měla štěstí, že spolužačka Míla měřila úplně stejně jako já, takže jsme se po dohodě střídaly, ovšem zakrátko o trošku povyrostla a já byla zase na konci lajny. A už to tak zůstalo. No řekněte sami, bylo to spravedlivý? Sebevědomí opět na nule a centimetry navíc stejně nepřicházely. Jak ráda jsem potom v Mladém světě četla titulek "Co je malé, to je milé!" Zajásala jsem, tehdy byla dokonce vyhlášena soutěž Miss pro malé dívky. Měla jsem radost, že se tehdy přihlásila holčina z mé rodné Moravské Třebové. Pamatuju si to jako dnes. Holčiny kráčely po molu s veselou myslí, svěží a usměvavé. Trošku mi to u dnešních celebrit chybí.

Ale zpět ke mně. Já žádnou slavnou nikdy nebyla a nebudu. Centimetry už taky nenahoním. Ale přesto mám své malé, hezké. Svá vnoučata. Ti dva první právě docílili pěti let. Tomík (nedávno se oženil ve školce). Když jsme mu o jeho narozeninách volali "naživo", zajímal ho hlavně pes Rexík a jeho "bimbásek".

"Babi a má ho stahovacího?" to byl nejdůležitější dotaz, protože on sám právě procházel fází stahování šourku. Jeho bratránek Honzík slaví páté narozky už od včera a náramně si to užívá. Pětka je přece první důležitý mezník v jeho životě. Stahování šourku na podnět Tomíka už má taky za sebou i se svým prťavým bráškou. Takže vše v pohodě, nebo ne? Tomu všemu totiž korunuje jediná vnučka Evička. Kolikrát si říkám, že snad měla být kluk. Sice náramky, mašličky, sukýnky. Ale když si do nového trička utře čokoládu, a v soubojích s tátou a s brášky se chová jako Xena, změním názor. Vše tohle však okamžitě napraví při razantní obraně při trestu svých bráchů. Rve se za ně jako lev! Až zírám, jakým způsobem to předvedla. Tato malá žena, je bojovnice už ve svých třech letech. A to je na ní to hezké. Má sotva stodvacet cenťáků, ovšem co nevidět mě už dožene, zrovna jako Honzík s Tomíkem a Pavlíkem.

Co je malé, to je hezké a milé. Naprosto souhlasím. A není k tomu potřeba ani slávu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jitka Štanclová | neděle 2.4.2023 19:11 | karma článku: 20,12 | přečteno: 402x
  • Další články autora

Jitka Štanclová

Mami, jak jsi to dokázala?

To mi vždycky vrtá v hlavě, kdykoliv si na tebe vzpomenu. Zvlášť dnes, kdy se slaví Mezinárodní den matek.

12.5.2024 v 12:52 | Karma: 34,25 | Přečteno: 2086x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Poštovní schránka na rohu ulice...

Tak tuhle báseň, kterou se mnozí z nás učili, jako já, zná snad každý. Zrovna tak má každý z nás poštovní schránku, jako já. Sice nekvete modře, ale vážit by si jí mohli aspoň pošťáci.

7.5.2024 v 19:06 | Karma: 19,92 | Přečteno: 379x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Kam se hrabe thermolka, když ti bliká kontrolka!

„Babičko, půjdeš se mnou k tomu zápisu?“ škemral můj vnuk Honzík, když se blížilo ono datum zápisu do prvních tříd.

28.4.2024 v 19:49 | Karma: 25,09 | Přečteno: 493x | Diskuse| Ostatní

Jitka Štanclová

Babičko, já do té školy nepůjdu!

Prohlásil můj vnuk Honzík poté, co jsem mu připomněla, že brzy nastane den, kdy půjde k zápisu do první třídy. "Vždyť já nic neumím!"

5.4.2024 v 21:09 | Karma: 27,20 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ona

Jitka Štanclová

Smích jak rozsypané korálky

Co je štěstí? Já vím, že leckdo si vzpomene na známý úryvek z filmu, že "muška jenom zlatá!" Ale každý to má jinak a po svém. Každopádně jedno je jisté, že zítra 20.3. se slaví Světový den štěstí.

19.3.2024 v 20:48 | Karma: 21,74 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Zmatky kolem přijímaček: část škol dala špatné pořadí, Cermat se snaží o opravu

13. května 2024  18:21,  aktualizováno  19:53

Některé střední školy daly státní organizaci Cermat špatné pořadí uchazečů o studium, sdělil v...

Půjde Severní Irsko svou cestou? Soud tam odmítl britský imigrační zákon

13. května 2024  19:52

Některé části britského imigračního zákona nelze v Severním Irsku uplatňovat. Rozhodl o tom vrchní...

Klíčový svědek: Platil jsem, aby o Trumpovi nevycházely negativní zprávy

13. května 2024  18:16,  aktualizováno  19:27

Někdejší právník amerického exprezidenta Donalda Trumpa Michael Cohen u soudu vypověděl, že v roce...

Slibovala, že rozvod nic nezmění. Přesto Melinda Gatesová v čele nadace skončí

13. května 2024  19:23

Z pozice spolupředsedkyně Nadace Billa a Melindy Gatesových odchází Melinda Gatesová, v pondělí to...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 658
  • Celková karma 27,27
  • Průměrná čtenost 886x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik