Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^Skvělé pokračování, Jitko:-)

2 0
možnosti
Foto

Jituš, některé fotky mi připomínají mojí rodnou chalupu, ten kredenc má sestra dodnes. Nebo ten sklépek, co? Dolů u Radějů.R^

2 0
možnosti
Foto

Danko, přesně na ten sklépek jsem si vzpomněla! ;-)

1 0
možnosti
DD

Pro pána! Ten strojek s kolem a kladívkem je forichtung pro naklepávání kos. V Semilech je zase muzeum pilnikářství. Od té doby si umím vyrobit pilník doma. Naši předkové byli nesmírně pracovití a měli tzv. pod čepicí. Nikdy nespěchali a při práci si zpívali. Kdyby ale mohli vidět dnešní dobu , hodili by si mašli na nejbližším stromě.

2 0
možnosti
Foto

Přesně, trávila jsem dětství, s babičkou-stařenkou, hned z rána si pobrukovala písničky. Nikdy na nás nekřičela a vždycky na nás vnoučata měla čas. Život měla těžký a přesto byla nesmírně laskavá.V

1 0
možnosti
Foto

To s tím kolem a jakýmsi kladívkem by mohlo být nějaký ševcovský náčiní a to dřevěný montrum s válečky bych tipla na mandl. Případně něco úplně jinýho (?) Krásný výlet do minulosti! R^:-):-)

1 0
možnosti
Foto

Pavlo, na mandl jsem si taky myslela, ale nebyl čas to zkoumat podrobněji;-)

1 0
možnosti
Foto

Fajnová vzpomínka na stará lidová řemesla. Život byl, je a vždy bude velmi tvrdý, není nikam úniku.:-)

1 0
možnosti
Foto

Moc děkuji a přeji hezký den:-)

0 0
možnosti
DP

Paní Jitko, díky za pěkný fotoblog. Troška nostalgie pro mě - sice ranné mládí jsem trávil ve městě v Čechách, ale pak sem vyrůstal na vesnici na Slovácku. Od nás to na Slovensko bylo coby kamenem dohodil, do Rakouska bylo potřeba hodit kamenem dvakrát a tak místní mluva byla smíšenicí češtiny, slovenštiny a "rakouské" němčiny.

Při pohledy na ty kachlová kamna sem si vzpomenul na náš "šporhelt" ten byl zrovna takový, jenom kachle byly bílé. U té mlátičky sem jako kluk asistoval při mlácení někdy začátkem padesátých let, strašný rachot, všude plno prachu. Obilí bylo hodně smíchané s plevami, tak se po vymlácení muselo "fukarovat" - fukar byl stroj na oddělení zrn od plev, to už takový rachot jako při mlácení nebyl a taky prachu už při tom bylo málo. Po vymlácení matka spolu se "stařenkú" (babičkou) nakrájela chleba, pak slanina , nakrájená cibule a česnekové topinky, na stole pár flašek vína ze sklepa a tak se všichni, jak členové rodiny, tak lidi, co pomáhali, u stolu sešli a slavili úspěšné vymlácení. Později se na šporheltu ve velkých hrncích ohřála voda, aby se členové rodiny mohli vykoupat. I když od té doby jako voda uteklo víc než šedesát let, po prohlédnutí Vašeho fotoblogu se mi to vybavilo, jako by to bylo včera.:-)

1 0
možnosti
Foto

Dane, ráda jsem vyvolala těmito dvěma fotoblogy vzpomínky. To samé jsem totiž zažívala při návštěvě tohoto malebného kraje a vše se mi vybavovalo, jako před léty. Oba rodiče pocházeli z Valašska (kam dodnes ráda zajedu). Výrazy, které v příspěvku používáte, mi tedy nejsou vůbec cizí, ba naopak. S rodinou (šest sourozenců) je používáme dodnes, už i naše mladší generace ví, o čem je řeč.:-)" šporhelt, trajfus, kosn, psícha, cukrhábl" atd...už patří k naší rodině;-)Moc Vám děkuji za nahlédnutíR^

2 0
možnosti
Foto

Smtžov, dobrý, včelín skvělý...byl jsem tam nedávno:-)

1 0
možnosti
Foto

Vyhlížela jsem tě na jarmarku, jestli nečíháš s foťákem;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 656
  • Celková karma 26,90
  • Průměrná čtenost 888x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik