Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K29a91r67e16l 56M67á29d21l79e

14. 9. 2017 20:15

Moc hezké, karma. Já se vždycky vracel z prázdnin ještě před švestkama, tak ani nevím, jestli tam u nás měly nějaký speciální název. Dobře si pamatuju na malé slaďoučké třešně "jánovky" (dozrávaly kolem svátku sv. Jana), hrušky "ovesnice" (dozrávaly společně s ovsem), "žitná" jablka (společně se žitem) a - i když se to už vzdaluje od tématu ovoce - při psaní se mi vybavil dloooouhatánskej krajíc chleba uříznutej z dvoukilového miletínského pecnu.

1 0
možnosti
Foto

Na ten krajíc jsem normálně dostala chuť! Cítím tu vůni až sem k nám;-)

0 0
možnosti
Foto

R^Kožušáky jste říkali koženáčům, Jitko? My taky takový strom měli kdysi u babičky, jablíčka byla sice trochu tvrdá, ale měla nezaměnitelnou chuť. Ale to už je dávno:-)V

1 0
možnosti
Foto

Ano, přesně tak, po našem;-DAle jde o ty samá jabka, musely se uležet, pak byly skvělý

1 0
možnosti

Jituš, ten obrázek jsi neměla dávat!:-))))

Asi ty ryngle vyškrábu z displeje...

Mám ráda všechno peckovaté:-)))) Ryngle, blumy, renklody, švestky - jedno jak se to jmenuje. I "špendlíky" jsou moc dobré.

A víš, že moje babička, tady u Prahy, taky používala pro švestky - kadlátka:-)?

A višně jedině vajksle:-))))))

1 0
možnosti
Foto

Maruš, špendlíků máme na zahradě plno, jen druhým rokem se nedaří, asi jako všude. Tak vajksle, to slyším poprvé, krásný!;-)

1 0
možnosti
MP

R^Pěkné. Kadlátek u nás bývalo tolik, že mi to v dětství ani nepřišlo jako nějaká zvláštnost. A ještě ta povinnost, kdy mne vyštvali za humna každý třetí den posbírat pod stromy kadlátka a přidat je do mače.:-/

Teď máme jen jeden nebo dva stromy té tzv. šv. domácí. Chtěla jsem dělat povidla, ale i z té trochy na stromě to spadlo červavé na zem a na pálení to nestálo za řeč. Letos se nám urodily jen třešně, jinak mizerný rok:-(

1 0
možnosti
Foto

Marie, říká se, že je špatný rok. Dnes jsem byla pomáhat "na bramborách" a pán domu dovezl plnou bednu švestek! Nemohla jsem se jich nabažit:-)

1 0
možnosti
MV

tipoval jsem jen podle nadpisu, ze se jedna o svestky - a vono jo! kadlatka dobry, ale ja v nedeli mizim za pomerancema...sklizen ze stromu...se tesim!!!

1 0
možnosti
Foto

Marku na pomeranče, či banány mě nenaláká nikdo, to moc nemusím, ale užij si to;-)

0 0
možnosti
Foto

I22v43a44n 86M35a39r68e40k

14. 9. 2017 19:33

Zdravím Jitko. Trochu jste mě dostala s těma kadlátkama ? A co trnky , nic? 8-o

No, ať to jak chce , švestek musím mít na podzim plný mrazák (a kapalných i demižon). Proč plný mrazák ? Protože čerstvé maso si mohu koupit kdykoli, ale kupovat mražené švestky v obchodě vyjde na 1k,kus, Na dva plechy švestkového kkoláče spotřebuji 80 švestek , takže by to bylo 80k. jen za ně . Když udělám kdykoli v zimě švestkovou buchtu či "kule" každý valí oči kde jsem přišel k trnkám, a. . . . . . . . . o tom to je ,měj-te se hezky. R^

2 0
možnosti
Foto

I35v46a89n 13M23a22r15e62k

14. 9. 2017 19:35

Omlouvám se za překlep, já nekoktám.

1 0
možnosti
JS

R^ chutné a dobře napsané V

1 0
možnosti
  • Počet článků 655
  • Celková karma 27,47
  • Průměrná čtenost 890x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik