Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jitko, cvrnkání kuliček do důlků, to je návrat do dětství.

2 0
možnosti
MB

Bez cvrnkacích kuliček se v dětství nedalo fungovat. V Saxaně na to přišla i Růžičková. Její dotaz v blázinci - "Máš důlek"? Duhová kulička pak byla naprosto magická, Ferari .. !

Příčina sporu Honzíka, s vesnickým Ferdou. B. Říha dobře popsal rozvážně vystupujícího pionýra Viktora! Spor chlapců rozsoudil a H. Zmatlíková to zakreslila ...

Hráli všichni. Nepochybně i K. Čapek a dokonce stíhaný lotr Kugler! Pak tedy Povídky z jedné kapsy a "Poslední soud". Malý Ferdinand navštívil krám u Vlčků. Bylo mu 6 let, koupil u skleněnou duhovou kuličku. Hned první den ji ztratil ... !

"Pamatuješ se, jaks tehdy brečel vztekem a lítostí?“ Kam se to tenkrát zakutálela?“ ptal se Kugler dychtivě. "Ale do odtoku pod okapem. Vždyť, člověče, tam leží doposud, a je už tomu třicet let. Zrovna teď na zemi prší a skleněná kulička se otřásá v chladné, zurčící vodě.“...

Dovětek - bádal jsem nad tím Čapkovým "Jaks"? Uváděno jako apostrof. Používáno zřídla. První vydání 1929,zfilmováno. Karel obrat použil ...

2 0
možnosti
Foto

Miroslave, moc tě zdravím a děkuji za krásný příspěvek

2 0
možnosti
Foto

Jitko, já jsem tvůj blog četla s nadšením. Já jsem kuličky nezažila. U nás jsme hráli hlavně míčové hry, tedy nejvíc vybíjenou, skákali jsme panáka a hodně jsme hráli na schovávanou, protože blízko byla stará pískovna, byla zarostlá křovím a lebedou, no parádní místo pro úkryty. Věřím, že tvoje vnoučátka si kuličkovanou užijí taky.

2 0
možnosti
Foto

Panák, nekonečné míčové hry a ještě švihadla! Těch jsme si taky užívali.

0 0
možnosti
Foto

Inu ano. A ,,duhovou kuličku" zpíval Radek Tomášek

1 0
možnosti
Foto

Ano, jednu Duhovou kuličku zpíval Radek Tomášek, ale ta má zmíněná v názvu je jiná a daleko starší. Na původní zpěvačku si nemůžu vzpomenout, až později ji nazpívala Dáda Patrasová

1 0
možnosti
IB

Ta vůně vzpomínek je tak krásná a nikdy se neomrzí....

Jituško, děkuji, dětství tak kouzelný čas

2 0
možnosti
Foto

Moc díky, přeji fajn neděli

0 0
možnosti
Foto

Ja si pamätám tie céčka a hrali sme gumu, myslím skákanie cez gumu urobenú z tej na šitie. Áno, pekné spomienky.

1 0
možnosti
Foto

Vidíš, guma, fajn připomínka

1 0
možnosti
Foto

Kuličky jsem hrát nemohla, ale ve škole jsme si vyměňovali kde co, tak jsem se i já stala majitelkou duhové kuličky.

2 0
možnosti
Foto

Byla jsi prostě ta nejbohatší

0 0
možnosti
Foto

Jitko, těch pár dní mezi námi se nezapřou, měl jsem to úplně stejně včetně těch kuličkových soubojů. Hráli jsme obyč. hru kdo cvrnknul poslední do ďůlku, bral všechno, kdosíky, každý bral to, co cvrnknul dovnitř nebo bónu, to se sráželi Pepíci, postavení na okraj ďůlku

1 0
možnosti
Foto

Honzo, já si tě u toho načisto představila! I sebe vidím

1 0
možnosti
ES

Přesně! Duhová kulička, to bylo něco. Myslím, že mi ji daroval bratranec. A štěstíčka, prstýnky, stále v paměti, Jitko.

1 0
možnosti
Foto

Evo, ráda jsem připomněla nejen prázdniny, ale i mládí

1 0
možnosti
  • Počet článků 658
  • Celková karma 27,38
  • Průměrná čtenost 886x
Jsem obyčejná ženská, která chce svým psaním potěšit, naladit a někdy i rozesmát.

Seznam rubrik